Utslagen...

bild378 (MMS)

Hoppla!

bild377 (MMS)

Vip-bio. Det bästa sättet att se film!

bild375 (MMS)

Jag kan ha gett min son en ballerina-kaka ...

bild374 (MMS)

Jag kan ha gett min son en ballerina-kaka som muta. Låt oss hoppas att det är choklad iallafall.

Hästritt i Slottskogen

bild356 (MMS)

Hembakad frukost

bild355 (MMS)

Plikten framför allt! Skönt att vara blodg...

bild354 (MMS)

Plikten framför allt! Skönt att vara blodgivare igen!

Lycka är... att få äta upp storasysters ka...

bild352 (MMS)

Lycka är... att få äta upp storasysters kaka!

Looking good and feeling great

Så har jag återvänt till civilisationen från härliga Mullsjö Camping och linedance-eventet HSLD. Vilka fantastiskt roliga dagar det har varit!
Resan upp med Robban vid ratten gick i en flygande fläng och vi var framme ganska exakt klockan två på eftermiddagen, precis som planerat. Det var smällvarmt, men Paula och Karin, som åkt upp redan på torsdagen, hade omtänksamt vädrat ut vår stuga inför ankomsten. Medan jag och Paula susade in till alkoholmonopolets lokala falang satte Robban och Karin upp vårt soltält. Och sån tur att vi hade detta tält! Under lördagen och söndagen uppmättes mellan 40 och 44 grader på dansgolvet, så man fick verkligen värdera huruvida dansen var tillräckligt rolig för att riskera värmeslag... Men eftersom jag legat av mig så totalt så dansade jag ändå inte särskilt mycket tyvärr, så det gällde att bita ihop när jag väl kunde vara med! Men fötterna fick ta mycket stryk i värmen och jag känner fortfarande av diverse skavsår och stämplingar (som dock var helt oavsiktliga).
Campingen ligger vid en härlig badsjö, och till och med den här badkrukan var i flera gånger. Det behövdes!
Det bästa med att bo och dansa på samma ställe är att det aldrig tar slut. Så även om dansen på dansbanan upphörde ett visst klockslag så slutade man ändå inte. Istället plockades det fram cd-spelare (eller datorn i vårt fall) och spontana danser uppstod mellan stugorna. Vi fick flera nya bekantskaper och några kära återseenden.
Emellanåt hade vi så roligt att vi föll ihop i små högar och Paulas egenkoreograferade dans PP4 lämnade varaktiga intryck i både kropp och själ!
Söndagen blev ganska urlakad när hettan höll i sig och fötterna värkte. Dessutom blåste det så hårt att vårt tält föll ihop som plockepinn, trots tappra försök att laga det med käppar och silvertejp i bästa McGuyver-anda. Så när dansen var slut på eftermiddagen packade jag och Robban in oss i bilen och åkte hem genom rejäla åskskurar.
Men jag hade en av de bästa helgerna någonsin och många minnen att plocka fram när vardagen känns lite grå. Och jag längtar redan till nästa år!

Premiärbad. Karin fotade.

img_3376 (MMS)

Frukost Mullsjö-style

bild339 (MMS)

Linedance i Mullsjö, bild courtesy of Karin

img_1108 (MMS)

Mot Mullsjö!

Nu till helgen är det linedance i Mullsjö i Småland. Vi bor i stuga på campingen och dansen är kanske 100 meter från vår veranda. Väldigt lagom med andra ord. Det är fjärde året i rad som vi åker dit. Förra året var jag bara där över lördagen eftersom jag var hyggligt höggravid och kryckburen och inte kände mig så värst sugen på att föda på dansgolvet, men i år är jag tillbaka! Har inte dansat ett steg på flera månader, men det ska bli roligt ändå! Men oj sån ångest jag har uppblandad i glädjen över att åka bort en helg. Det blir första gången jag sover borta från Jesper, som dessutom är inne i en extrem-mammig fas. Sanna har blivit pappas tjej, så hon tycker bara det ska bli mysigt (just nu iallafall, vi får se hur det låter imorgon). Jag ammar ju Jesper rätt mycket för tillfället eftersom han inte är så intresserad av mat, men förhoppningsvis märker han att mjölkbaren inte är tillgänglig och pillar i sig lite iallafall.
Det är konstigt hur man är funtad egentligen. Jag har längtat i flera veckor efter att åka, att få sova två hela nätter helt ostörd och bara få vara Julia ett tag. Men samtidigt känner jag mig otroligt skyldig som åker ifrån familjen, även om maken försäkrat mig om och om igen att han tycker att jag ska åka. Kan jag bara bita ihop och kliva in i bilen imorgon förmiddag så kommer det bli bra. Jag är faktiskt inte familjens medelpunkt, även om jag kanske vill tro det.
Så på med hatten, här ska dansas!

Linslusen på Rosencaféet. Söta Karin fotog...

img_1050 (MMS)

Linslusen på Rosencaféet. Söta Karin fotograferade.

Rosencaféet i Trädgårdsföreningen. Bild vi...

img_1051 (MMS)

Rosencaféet i Trädgårdsföreningen. Bild via Karins Iphone

Hemmagjord islatte. Duger i krig!

bild339 (MMS)

Tänk så många fler hyss man kan hitta på n...

bild338 (MMS)

Tänk så många fler hyss man kan hitta på när man kan krypa...

Jesper kryper!

Efter flera veckors kämpande knäckte han äntligen koden igår kväll. Han tog ett par prövande krypsteg strax före sängdags, men idag har han haft betydligt högre fart. Sanna kröp vid tio månader och två dagar, han slog henne med fyra dagar tillgodo! Så nu är det slut på friden i lilla familjen. Plocka bort alla sladdar, flytta upp golvkrukor på bänkarna och göm katten för här kommer han!