Stolt mor

Igår kväll satt jag och läste godnattsaga för Sanna. Vi brukar läsa en eller två vanliga böcker med bilder och så några sidor ur "Lilla huset på prärien."-serien. Igår började vi på den fjärde boken i serien, "Vid Silversjöns strand". Vid något tillfälle kom ordet trakt upp. Då öppnade Sanna sina slutna ögon och sa:
-Mamma... Det är fler bokstavar i traktor än i trakt. Sen slöt hon ögonen igen och ett stumt ögonblick senare fortsatte jag att läsa.
********************************************************************************
När jag hämtade Sanna på dagis i onsdags kom två av fröknarna glädjestrålande fram till mig. De berättade att Sanna hade haft ett stort genombrott på samlingen samma morgon. I vanliga fall sitter hon bara med i ringen men sjunger nästan aldrig med. Lite konstigt är det egentligen, för hemma sjunger hon nästan jämt. Men så på samlingen hade Sanna fått lov att välja en sång och valde då Barbapapasången. Men den var det ju ingen som kunde. Då hade hon sjungit den, förvisso med hakan mot bröstet men högt och tydligt, inför hela gruppen. De andra barnen var nog lika förvånade som fröknarna för de hade suttit som små ljus och lyssnat. Nu har de bett mig om en kopia av sången så de kan lära sig den tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0