Halsfluss

Sanna har fått halsfluss. Den höga febern har inte gett med sig och igår stod jag och lyste henne i halsen med en ficklampa samtidigt som jag jämförde med bilder i Barnläkarboken. Jag tyckte att det såg svullet ut och att det var en antydan till fläckar på tonsillerna. Hon klagar inte så mycket över ont i halsen men säger att det gör ont när man frågar och hon vill nästan inte äta någonting. Jag trotsade regnet igår för att köpa coca cola till henne, men hon tyckte att bubblorna gjorde ont och ville inte ha och då förstår man ju att det är illa... Imorse grät hon för att halsen gjorde ont så jag tittade igen och tyckte att det såg värre ut, så jag bokade en tid online hos Backa Läkarhus (fantastiska som vanligt). Maken åkte dit med henne för en stund sedan och det hade inte varit något snack om saken tydligen. Nu är de på apoteket på Backaplan och väntar på medicin, men de är tydligen väldigt långsamma av makens sms att döma. Huvudsaken är ändå att vi lydde föräldrainstinkten än en gång och tog henne till läkare, även om det är synd att vi hade rätt.

Kommentarer
Postat av: Annica

Krya på sig kram till Sannastumpan. <3

2010-06-13 @ 19:25:28
URL: http://anki72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0