Jo, men jag är här!

Det är jag faktiskt, jag lovar!
Lilla familjen har ju jullov tillsammans, och då finns det så mycket annat att göra än att blogga, även om jag vill. Framförallt är vi tre personer om två datorer, och även om matte inte är min gren så fattar till och med jag att det inte riktigt går ihop.
Den tionde januari börjar jag jobba igen. Det är oerhört blandade känslor. På ett sätt ska det bli roligt att börja jobba, träffa folk och göra något annat. Men jag kommer sakna att vara hemma med ungarna också. Jag har verkligen njutit mer den här mammaledigheten. Inte för att jag inte älskade att vara hemma med Sanna, men jag var mer stressad den gången. Det var så mycket som jag tyckte att hon borde kunna och jag oroade mig JÄMT. Men det har jag inte gjort den här gången. Jag har lärt mig att njuta av tiden precis som den är och har inte oroat mig över att Jesper var sen med att gå och att han knappt pratar ännu. Jag vet ju att det kommer! Och om det inte gör det, då får man hantera det då.
Men mest av allt är jag glad att maken ska vara hemma ända tills i höst. Det kommer vara bra för oss allihop. Familjedynamiken kanske ändras något, men det behöver inte vara dåligt. Det kommer bli bra det här!
Julen har kommit och gått och den var härlig. Vi firade julafton hos mina föräldrar i Mölndal tillsammans med min syster och hennes familj. På juldagen var vi i Torslanda och på annandagen tog vi det lugnt hemma och öppnade våra egna paket. På kvällen var vi hemma hos grannarna, Sannas bästa kompis familj, och åt ostbricka och pratade. En jätteskön jul. Barnen fick en uppsjö av saker. Sannas favoriter har hittills varit en Rapunzel-docka, en prinsesstelefon och en barn-laptop. Jesper fick en bultbräda som han älskar att hamra på och flera gosedjur och bilar. Jag fick en ny väska, en fågelbok (så jag slipper undra vad det är för pippifåglar jag matar) och andra böcker. Men av maken fick jag en helt otrolig julklapp, en systemkamera! Jag har önskat mig en sån så länge, men har inte vågat hoppas på det, så jag blev så chockad att jag nästan ramlade av stolen. Jag håller på och lära mig den, och imorgon ska jag ut och köpa mig en kamerasladd och sen ska ni få se på mina bilder. Men eftersom det lätt kan bli långrandigt så har jag startat en ny sidoblogg - Fotobloggen. Välkomna dit om en dag eller två!
Jag håller också på och jobbar på ett inlägg om vår resa till Danmark i början av december. Men det tar sån tid att ladda upp bilderna, och jag hinner som sagt inte sitta vid datorn så ofta, men det kommer!
Nu är det läggdags! Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0