Liten skrutta

Imorse vaknade Sanna med feber, så det blev ingen sista dag på dagis för henne och ingen mammafika för mig. Men det kändes ändå ganska skönt att få en extra dags mys med min lilla tjej innan hon blir storasyster.
Bortsett från att hon har feber så har hon ändå varit rätt så pigg idag, det är först nu hon har somnat av i soffan. Panodil har fått ner tempen ganska bra. Hon har inte ätit så mycket, men har lekt och grejat hela dagen ändå.
Vid ett tillfälle såg hon alla sina kladdiga handavtryck på vardagsrumsfönstret som jag har ignorerat så länge jag kunnat. Hon frågade hur man fick bort dem, så jag visade henne hur man tvättade fönster. Det tyckte hon var störtkul, så nu är de rena igen och jag behövde nästan inte göra någonting! Barnarbete kan vara bra ibland!
Om någon timme kommer mormor och morfar för att hämta hem lillan till sig och det känns ju lite jobbigt att lämna ifrån sig henne när hon är sjuk. Jag övervägde att be att få byta snittid, men jag tror bara det är en vanlig förkylning och hon har längtat efter mormor och morfar hela dagen så jag ska försöka släppa mammasamvetet och försöka koncentrera mig på snittet imorgon. Maken är också kanonförkyld men förhoppningsvis har jag redan haft min omgång, för jag var lite krasslig i förra veckan. Tajmingen är fantastisk i den här familjen...
När lillan blivit hämtad ska jag sticka iväg en sväng och handla, vi behöver lite mackor och snacks inför bb. Sen blir det antibakteriellduschar och renbäddning av sängkläder och packning av det sista i bb-väskan. Och halv sju imorgon bitti bär det av till kejsarsnitt och mottagning av en styck färsk Olsson-bebis! Det ni!

  Mammas lilla hjälpreda tvättar fönster men... till slut tar febern ut sin rätt och skruttan däckar i soffan 

Vi höres åter efter äventyret på KK Östra! Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Paula

Vi håller alla tummar och väntar med stor spänning på nyheter!!!! Jättekram från oss allihop :)

2009-09-02 @ 19:32:22
Postat av: Nettan

Iiihh, så dagen D har kommit nu!!!! Väntar med spänning på uppdatering här då.

Massa kramar

2009-09-02 @ 21:40:31
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0