Fan, nu fick jag ångest igen...

Ända sedan förlossningen har jag brottats med ångest. Men den har blivit mycket bättre den senaste veckan, det kommer något enstaka anfall på natten bara.
Men när vi var på bvc igår frågade sköterskan vart vi hade listat oss i vårdvalet. Även om jag egentligen inte är för privata alternativ så är hela familjen listade på Backa Läkarhus eftersom man alltid får snabb hjälp där och de har akuttider samma dag. Det är inte något jag har upplevt på vårdcentralen här i Backa. De är sura, svarar inte i telefonen, det är lögn i helvete att få en tid där... Vid ett tillfälle när Sanna hade öroninflammation slutade det med att jag åkte till Kungsbacka Närakut med henne för jag inte kunde få vård någon annanstans. Så nej, jag är inte positivt inställd till Backa Vårdcentral. Men nu visar det sig att om inte barnen är listade där så kommer vi inte få gå kvar på bvc. Det är säkert logiskt, men jag hade inte tänkt på det. Nu har jag forskat lite och sett att Backa Läkarhus har bvc från 1 oktober, men jag har ju ingen aning om hur de är. För Sannas del rör det ju sig inte om särskilt många besök, men med Jesper kommer vi ju gå ganska ofta nu i höst. Så nu har ångesten slagit till rejält igen. Ska jag lista Jesper på Backa Vårdcentral bara för att få gå kvar på bvc eller ska jag hoppas att bvc på Backa Läkarhus är bra och fortsätta vara listade där? Jag ger ju inte mycket för "min" bvc-sköterska, men nu har vi ju gått där några gånger och hon känner oss. Jävla vårdval!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som om Backa Läkarhus är värt ett försök om du tycker de är bra i övrigt! Ingen idé att gå hos en sköterska du inte gillar, den nya kommer snabbt att lära känna er också. Vårdvalet är ju dessutom inte skrivet i sten, gillar du dem inte är det bara att byta! Stor kram och hoppas du snart mår bättre!

2009-09-30 @ 07:15:15
Postat av: Karin J

Jag tycker också att du skall ta Backa läkarhus. Jesper kan du väl inte lista förräa han är 2 år?

Ångest suger! jag hade jättemycket efter Elliot - med Hugo var det bättre. Det går över men jag vet hur jobbigt det är :(

Kramar K

2009-09-30 @ 19:11:34
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: -ME-

Bingo även på bord tre. Backa Läkarhus.



När jag just startat mina företag skulle jag köpa sandaler åt Rebecca. Det var hysteriskt många beslut som skulle tas om allt och när jag väl lyckades få in ett besök på skobutiken i den galna almanackan, så stod jag där inför ett nytt val; skulle nästantvååringen ha sandaler med täckt tå eller öppen?



Det GICK inte att välja, det var totalt tilt. Helt och komplett. Så jag tog en snygg av varje sort, hittade rätt storlek och vände mig till den kund som stod närmast, räckte fram båda två och sa uppgivet "vilken ska jag ta???". Hon förstod. Hon log rart och pekade på en och sa "den där". Jag minns inte vilken sort det var men ungen fick ett par skor i alla fall.



Det är bra med valfrihet. I rimlig mängd.

2009-10-03 @ 17:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0