Läkarbesök

Alltså, jag gillar verkligen att vara listad på en vårdcentral! Jag har varit skeptisk innan, men det här var verkligen guld! Vi fick ju sista bokningsbara akuttiden kvart i nio ikväll, lite sent för en treåring, men det slår ändå att slippa sitta på en jourmottagning i flera timmar! Vi kom till Backa Läkarhus strax efter halv nio, blev uppropade och direkt visade till ett rum. Fem minuter senare kom läkaren, han var jätterar. Han undersökte Sanna fint och försiktigt och konstaterade att hon har en elak infektion, troligtvis i luftrören. Halsen var iallafall bättre och öronen var bara lite röda, men han tyckte att hon skulle vara hemma tisdag och onsdag också för säkerhets skull. Och om febern skulle gå upp imorgon igen så skulle vi hämta ut antibiotikan som den förra läkaren skrev ut. Han skrev ett intyg till mig för måndag till onsdag, så nu slipper vi trixa med dagarna också. Det känns bra för oss också, för tänk om vi hade lämnat henne till dagis idag i och med att hon var feberfri igår. Det hade sett ansvarsfullt ut... Vi var iallafall ute igen fem i nio, underbart!

Om Sanna är frisk i slutet på veckan ska hon få åka till farmor. På fredag har jag och maken varit tillsammans i åtta år så vi tänkte gå ut och äta middag. Eller ja, jag tror faktiskt inte att maken vet varför jag vill gå ut och äta på fredag, han tycker bara det är trevligt att gå ut. (Han är söt den. Om jag frågar när vi har förlovnings- eller bröllopsdag så smygkikar han alltid i ringen.) Vi håller på och velar om vi ska gå på Texas Longhorn eller om vi ska ta middag på Danilo med tillhörande bio. Jag vill gärna se den nya filmen med Clint Eastwood. Men å andra sidan kan det vara trevligt att gå på en annan restaurang än Danilo, även om den är väldigt trevlig. Och på lördag ska vi på kalas till gammo Daga. 88 år ung och söt som en liten pralin. Men hon önskar sig ingenting, så det får bli den oinspirerade varianten med blommor, en korg med lite godis och blandade lotter. Hon gillar trisslotter, bingolotto och måltipset(!) så det blir väl lite sådana saker.

Herregud vad jag är hungrig! Har fortfarande inte handlat, det börjar bli löjligt tomt i skåpen! Men gravid eller inte, jag tror inte det är särskilt hälsosamt att äta efter midnatt, så jag och liten får klara oss tills det är dags för frukost! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Nettan

s jag äter nästan alltid sista målet efter midnatt, kan inte somna om jag är hungrig.



Jubileumsmiddag låter som en jättebra orsak att gå ut och fira lite på tu man hand och min stora dotter har sett Clintan-filmen (hon såg den på bio här i höstas) och hon tyckte den var bra.

2009-03-24 @ 08:12:44
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Malin

Jobbigt när barnen är sjuka.. sen när det blir lite lpångdraget också! Men det gäller att ha dom kvar hemma lite extra, annars är det lätt att allt börjar om från början igen. Har lä'st lite mellan raderna tidigare och gissat att fu är gravid, men nu har jag ju läst det både i inlägg och kommenatr, så jag säger bara STORT GRATTIS!!! När kommer ...hmm, storken? Jag och min gubbe har 25 års jubileum på måndag vi!! Då ska vi mysa till det! Kramiz M

2009-03-24 @ 09:16:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg

Härlig blogg :)

Hoppas du får en bra dag?

Kram

2009-03-24 @ 09:48:56
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja visst är dem knepiga, det finns ju en anledning att ingen annan vill ha boken! Hoppas Sanna mår bättre!

2009-03-24 @ 15:10:36
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Det tror jag inte alls att du gör... Kul med en bebbe, är lite avis! Kramiz M

2009-03-25 @ 15:55:15
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0