Insändare

Igår läste jag en insändare i GT (från torsdagens tidning). Det var ett svar på en tidigare insändare, där författaren hade föreslagit att prostitution skulle bli lagligt. Det är förvisso en helt annan debatt, men svarsinsändaren undrade då om detta blev verklighet en dag, skulle det då vara ett sådant jobb som Försäkringskassan kunde hänvisa en till att klara av?
Den sjukskrivne:
-Hej, jag är sjukskriven för jag är sängliggande efter ett komplicerat benbrott.
Försäkringskassan:
-Det är ingen anledning till sjukskrivning, vi har ett jobb här som man kan klara av sängliggande.
Och även om tanken gör mig full i skratt, så skulle jag, baserat på egna erfarenheter av FK, inte bli ett dugg förvånad om detta verkligen skulle hända i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, man undrar ju ibland...



2009-03-14 @ 19:28:24
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Malin

Såklart våren kommer nu!! Ha en solig och fin söndag! Kramiz M

2009-03-15 @ 16:11:34
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0