Vissa dagar...

...vill jag bara stanna i sängen. Kroppen värker, huset ser ut som ett sopnedkast och hormonerna rusar runt i kroppen och gör mig heligt förbannad på småsaker.
Men idag kom jag att tänka på en låt jag hörde första gången jag var i USA. Jag lyssnade jämt på en countrystation där som heter KAT 103, och jag fick många nya favoriter. Just då, år 2000, spelades den här låten ofta. Jag har kommit ihåg den och lyssnat på den lite då och då, men det var nog först idag när jag kom att tänka på den som jag verkligen lyssnade. Och även om det är en halvsmörig countrylåt så känner jag att den definierar mitt liv ganska bra. För även om graviditeten är jobbig, ugnen paj, räkningarna staplar sig på hög och Sanna och maken driver mig till vansinne minst två gånger per dag, så älskar jag mitt liv och jag är tacksam för varje dag jag får med min man och dotter. Det finns inga jag älskar mer i hela världen.

Phil Vassar Just another day in paradise
(inte den officiella videon, men det var det bästa jag kunde hitta eftersom jag inte har låten hemma själv och kan göra ett eget bildspel)



Kommentarer
Postat av: Karin

Gott vännen.

2009-06-24 @ 16:40:54
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Malin

Men kraken!!! när var det bebben skulle komma ut då?? Piggekramar till dig!

2009-06-24 @ 20:26:28
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

förstår att det är jobbigt, du har ju problem ändå med kroppen då och då har jag för mig! Hoppas det lättar snart .... välkommen till värmland och bada i min pool, hihi.. kramiz M

2009-06-25 @ 11:35:03
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0