Greetings from Germany!

And nooow - Live från Hotel Atlantis in Timmerhofen Straaaaand - it's Julia med familj!
Knarkar man nätet när man upptäcker att hotellet har trådlöst nätverk, och känner sig jätteglad? Vi har det iallafall väldigt bra, resan gick utan större fadäser (förutom att vi på något sätt kom fel och snurrade bort 40 minuter i Malmö - och hamnade i Rosengård! Vardagsedge!). Vi bor i en supermysig liten stad en bit utanför Lübeck, här kan de dekorera för jul, det är ett som är säkert. Hotellet är bra, en smula halvsunk men det är nog mest ålder. Tro mig, vi har bott på sunkigare ställen! (Jag säger bara Carter Hotel i New York).

Vi startade hemifrån runt tio och var här vid hotellet vid halv sex. Tack och lov hade vi lånat mina föräldrars gps, annars hade vi aldrig hittat hit! När vi installerat oss på hotellet gick vi ut i byn. Det var redan mörkt när vi kom hit och det regnade, men vi såg oss omkring en liten stund ändå. Det verkar som om det här är en sommarbadort för det ligger hotell precis överallt. Troligtvis är det ett lite smålyxigt område, för det är bara snoffsiga butiker här, iallafall där vi gick. Stan påminner mig litegrann om Carmel, ingen flashig neon eller smaklösa kåkar, bara mys. Det är väldigt vackert dekorerat inför jul, lampor överallt. Jag glömde kameran på hotellrummet, annars hade ni fått se lite mysbilder. När vi tröttnat på att se oss omkring gick vi in på en liten restaurang, Filou, för att ta en glass. Vi kände oss varmt välkomna trots en lite tjurig Sanna och stor, blöt barnvagn. Suveränt god Mövenpickglass fick vi också.
Tillbaka på hotellet svidade Sanna och maken om för att testa poolen i källaren. De kom bums upp igen för att hämta mig och lillebror, de var helt ensamma därnere. Det slutade med att Jesper också tog sig ett dopp, och även om det inte var jättevarmt i bassängen (vi gissar 32-33 grader, så gillade han det. Men det blev inte många minuter, vi ville ju inte att han skulle bli kall. Efter badet gick vi upp för att lägga Sanna, klockan närmade väl sig nio. I vanliga fall är hon otroligt lättsomnad, men inte ikväll. Halv elva somnade hon tillslut! Undrar hur det kommer gå imorgon... Vi laddar iallafall för julmarknaden i Lübeck imorgon och hoppas på lite bättre väder.
Lite bilder från dagen:

   
  

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Hej vännen.

Man får faktiskt lämna in dem i ett lekland numera men det hittade vi inte förrän vi var klara.

Vi sov hos mamma natten innan så då hade vi redan passerat dig och på väg hem ville vi bara hem. Jag övervägde det men Benjamin sov och jag trodde jag skulle hinna hem innan jag övermattades av tröttheten alternativt somna i soffan hos dig... ;) Och det hade ju inte varit ett så muntert besök. Men vi har en liten julklapp till Sanna liggande kvar sedan förra julen så vi ses gärna i/före jul en stund i alla fall.

Kramar från oss

2009-12-05 @ 23:54:01
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0