Årssammanfattning

Ärligt knyckt från -ME's- blogg


Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Förlöstes med kejsarsnitt

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2010?
Det gjorde jag faktiskt! Jag skulle inte shoppa på tre månader och det gjorde jag inte heller. Och nej, det blir inga nyårslöften för 2010. Jag har fullt upp med att hålla styr på livet som det är, jag tänker inte pressa mig själv med löften om viktnedgång och annat. Det får komma när jag hittar balansen.

Fick någon i din närhet barn?
Oh ja, ett helt gäng faktiskt. Hela mammagruppen! Men först var det Paula som fick sötaste Vincent!

Dog någon i din närhet?
Nej. Skönt.


Vilka länder besökte du?

Det blev ju inte så värst mycket resande, var ganska höggravid under semestersäsongen. Men en sväng till Tyskland via Danmark blev det ju i december.

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
Jag skulle snarare säga att mitt liv blev komplett under 2009, saknar inte mycket. Tja, jag fick ju sluta dansa och det tänker jag ju börja med igen nu. Och så skulle jag vilja ha en skön sommar!

Vilket datum kommer du att minnas från 2009?
3 september! Enter Jesper Arne Olsson, snyggaste talibanen i stan!

Vad var det största du åstadkom?
Jesper.

Vad var ditt största misslyckande?
Jag bakade en riktigt läskig cheesecake i höstas.

Vems beteende förtjänade att firas?
Sannas. Hon har hanterat storasysterrollen med glans.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Jag blev lite ledsen när Sannas fröken tyckte jag var löjlig som skulle hålla henne hemma medan svinvaccinet verkade. Men sen däckade ju hela avdelningen i hög feber under de två veckorna, så då kände jag mig mer skadeglad istället...
Och Tiger Woods. Ska det vara så svårt att hålla i snabeln?

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till mammafikor och bebiskläder... Och Sannkläder också för den delen.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexhalterad?
Två saker: Pluset på graviditetsstickan den 3 januari och när jag såg att Alan Jackson skulle uppträda i Sverige. Fast sen insåg jag att jag skulle vara höggravid och det nog inte skulle vara så smart att åka till Eskilstuna Travbana när jag knappt orkade åka och hämta Sanna på dagis. Men för ett par korta minuter var jag helt salig av tanken att få se honom live...

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Sång till friheten. Jag sjunger den varje kväll för barnen när de ska sova, suverän vaggvisa!

Bästa filmer 2009?
Sisterhood of the travelling pants. Inte för att den var ny 2009, men jag såg den då och tyckte den var väldigt mysig. Fast jag grät rätt mycket. Hormoner alltså...

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Dansat linedance. Men det satte fogarna stopp för redan i mars.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Accepterat mina tillkortakommanden istället för att slösa alltför mycket tid på att anse mig svag och misslyckad på grund av dem och andra saker som jag inte kunde göra något åt.

Favorit-TV-program?
Project Runway.

Vilken var den bästa boken du läste?
Får nog bli omläsningen av Harry Potter-serien. Hade gott om tid i början på sommaren...

Vad gjorde du på din födelsedag?
Av någon anledning fick jag för mig att ha stor trettioårsfest. Det var jobbigt med väldigt lyckat!

Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Sjöko draperad i gardiner.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Genom att träffa min mammagrupp! Fast inte ens de kunde hindra mig från att tappa greppet ett par gånger...

Vem saknar du?
Jenny. Det är inte långt till Uddevalla, men ibland känns det som ljusår...

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Mitt mammagäng! Går inte att sila ut någon där, de är alla världens bästa! 

Lärde du dig något nytt under 2009?
Ja, att kejsarsnitt gör jävligt ont.

Vad vill du lära dig under 2010?
Baka surdegsbröd!

DIN TUR!


Kommentarer
Postat av: Annica

Låter som du trots allt hade ett bra 2009, skulle varit kul att ses men vi kanske inte kan få ihop tiden?



Gott slut och ett riktigt gott nytt år,

kramiz Annica

2009-12-31 @ 17:48:23
URL: http://anki72.blogg.se/
Postat av: Eva

Underbart! :-) Känns som att det där sjöko/gardinmodet var inne bland flera än dig ;-)

2010-01-03 @ 14:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0