Uppståndelse

Ikväll har jag och maken och makens lillebror varit på stand up. Det var en show med det mycket uppblåsta (och högst troligt ironiska) namnet Turnén 2008. Det var med Måns Möller, Soran Ismael, Özz Nûjen och Björn Gustavsson. Ett hastigt överslag av mig och maken får det till att dryga 20-30% av publiken var små snärtor som var där för att sucka och tråna efter Björn Gustavsson. Överlag kände jag mig gammal, för när vi blivit insläppta i salongen så spelade turnéns medhavda DJ musik, bra musik förvisso, men så jäkla hög musik att jag blev tvungen att gå ut. Det fullkomligt ringde i öronen, huvudet dunkade och jag höll på att bli galen. Tack och lov var jag inte den enda (i min ålder) som gick ut, men det kändes rätt fjantigt. Men också synd, för musiken hade egentligen ingen funktion som sådan. Men nu ska jag inte gnälla om musik, jag ska prata lite om showen.
Första halvan av showen körde Özz och Soran cirka tjugo minuter vardera. De har båda kurdisk bakgrund och pratade en del om det jämfört det svenska. Özz skojade en del om terrorister och bakvänd islam, och Soran pratade en del om hur barn ser på världen. Soran var betydligt mer lågmäld än Özz och den som vi tyckte var näst bäst. Vi tyckte att Måns Möller var den bästa, han hade lite mer gångbara skämt och pratade också lite om småbarn, något vi kan relatera till i högsta grad. Han drev också en hel del med Björn, vilket vi tyckte var roligt. Björn körde mycket billiga poänger, hans show kändes inte lika genomarbetad som de andras och han använde sig också mycket av kropps- och minspel. Han var dock helt klart populärast, han rider fortfarande på vågen från Melodifestivalen. Innan Björn kom på körde dock Soran ett litet extranummer, där han drev lite med Björns sång till Carina Berg (även om Björns version är bättre så var det roligt gjort).
 

På det hela taget var det två roliga timmar och det var kul att vara på stand up igen. Den 10-11 oktober är det Magnus Betnér, min favoritståuppare. Jag ska kika på om det finns biljetter kvar, det hade varit riktigt kul att se honom live. Här är ett av mina favoritklipp, jag tror jag har visat det förut, men han tål att upprepas:

Nu är det läggdags för min del! Sanna sover hos farmor och farfar och maken skall upp och jobba och sedan spela pingis, vilket innebär att jag är alldeles ensam hela långa härliga förmiddagen! Vet inte när det hände senast. Hittills är planen sova, sova, sova, äta frukost i sängen, läsa tidningen i sängen och sen kanske ta en tupplur. På eftermiddagen/kvällen ska vi ut till Torslanda och hämta prinsessan och då säger ryktet att det bjuds på lite skaldjur.
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är ju knäpp. Försökte ta bort högerklicksskyddet men det var jisses vad jag hade skyddat min blogg. Om du fortfarande är intresserad, markera allt och ta snabbcommandot Ctrl + C så blir texten kopierad.



Jag älskar att se ståupp på tv men har aldrig varit på det i verkligheten. Verkar jätte kul, det skulle jag vilja testa någon gång.

2008-09-27 @ 07:12:47
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: KarinK

Ha en härligt lat och lyxig lördag!

2008-09-27 @ 08:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0