Det var Jenny som började!!!

Hittade det här testet på Jennys blogg och bokidiot som jag är så var det bara att testa! Och såhär blev det:
 
Lite läslusig är jag ändå, även om jag också legat av mig en del sedan pre-barntiden.

Igår var jag med mamma och storasyster på Mamma mia. Åh vad härlig den var! Lite tunn story kanske, men den var så lätt att titta på och tycka om och bli glad av! Och så mycket stiliga karlar och vackra pojkar... Där har vi faktiskt en film som jag tänker köpa när den kommer på dvd. Jag kan rentav tänka mig att gå och se den igen, för jag har hört ett rykte om att den kommer visas som singalong-bio, alltså en biovisning av Mamma mia där man får skråla med i sångerna så mycket man bara vill. För nog gnolades det i bänkraderna och ibland stampade de takten så stolarna skakade. Men jag förstår dem, det var en härlig film. Snittåldern var nog en 45-50 år och en lätt majoritet för kvinnor, och jag gissar att många var där för andra eller tredje gången. Trots att den gått länge så var det svårt att få biljetter, till den föreställningen vi ville se fanns det bara sex platser kvar mer än ett dygn före. Så vi fick sitta på första bänk, lite nära var det allt, men det gjorde ingenting. Så om du inte har varit och sett den så kan jag rekommendera den! Ett smakprov:
Före bion var vi på Danilo och åt och medan vi satt där så fick jag ett sms från maken. Sanna hade ramlat med en köksstol och fått en smäll över näsan. När jag kom hem såg jag tydligt ett märke från näsroten och ned under ögat som perfekt matchade den övre kanten på stolsryggen... Min lilla ängel slog sig och mamma var inte där... Men det var ju pappa, och även om hon var väldigt ledsen när det hände så hade det gått över ganska snabbt och när jag ringde hem för att kolla läget så slog de kullerbyttor i sängen, så jätteont hade hon nog inte.

Idag efter dagis åkte jag och lillan till Skopunkten. Sanna har vuxit ur sommarens sandaler, och de andra som snälla storasyster och hennes dotter har efterskänkt är lite för stora. Så jag chansade på att vi skulle kunna göra ett reafynd. Och mycket riktigt, blommiga remsandaler i storlek 24 för 49 riksdaler kändes bra.  Men på Skopunkten får man tre par skor till priset av två, så jakten fortsatte. Sanna behöver nya gummistövlar till dagis och det fanns ett fint urval. Röda med vita moln, ljusblå med mörkblåa bilar, skotskrutiga och gröna med gröna och svarta ödlor, alla för 99 spänn. Sanna valde de gröna.  Och när vi kommit såhär långt kunde vi ju inte sluta. Kosan styrdes mot reabingen för mammaskor och där låg ett par turkosblommiga ballerinor och bara väntade på mig till det facila priset av 99 kronor.  Så där var semesterdojorna fixade också och vi styrde hemåt med väl uträttat ärende. Som grädde på moset matchar de maxiklänningen som snälla storasyster lånade mig för resan.

Ikväll var det dans och det var härligt! Out of Line finns fortfarande kvar, men vi dansar med en annan klubb som heter Lineup4dance. Jättetrevliga ledare och fina lokaler. En och annan kärring finns det också, men som T så vist sa: "Sådana finns det minst en av i alla klubbar" och han har väl rätt. Men trist är det. Vi lärde oss "Crazy Foot Mambo" och den har jag velat lära mig länge så det var kul. Sedan gjorde jag alla tiders expressinlärning av "Stitch it up" och var väldigt imponerad av mig själv. Toktrött i fötterna var jag iallafall efteråt, men oj vad skönt det är att dansa!

Har en småtuff vecka framför mig. Idag var det full rulle på jobbet, såpass mycket att jag inte ens hann hämta Sannas pass. Imorgon har jag mitt vanliga kvällsskift och är nog hemma vid tidigast kvart över elva. På onsdag, då jag vanligtvis är ledig, har jag först kurs i bokningssystemet och sedan ett möte i ett nytt projekt som kommunen har. Jag har ju svårt att somna efter ett kvällsskift och så ska jag vara i kurslokalen klockan åtta, det kommer bli tufft! På torsdag är det kvällsskift igen, men jag har iallafall förhandlat mig till en ledig fredag, det ska bli skönt!
Så med tanke på de kommande dagarna så är det nog bäst att jag säger godnatt! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Ja skyll på mig allt vad du orkar. :) Bara för att du går på kurs blir jag dessutom tvungen att måla lister imorgon.

Om det fortfarande passar kommer vi nog gärna en stund på fredag, Benjamin har en kul grej att dela med sig av till Sanna (från sin mormor) ;) Men det kan förstås vänta tills ni kommer tillbaka från semestern också.

Kramar från oss.

2008-09-09 @ 16:03:35
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Själv blev jag 68% boknörd. Ingen är förvånad i min omgivning...möjligtvis över att siffran inte var högre! Kram, vännen!

2008-09-09 @ 20:33:08
Postat av: Sarcastican

Ja, alltså...det var jag där ovanför. ju.

2008-09-09 @ 20:34:14
Postat av: Malin

Du har blivit utmanad på min blogg!

2008-09-10 @ 08:24:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag skulle också vilja se Mamma Mia... förstår att den var kanon...är ju ett gammalt ABBA freak, bland annat!

2008-09-10 @ 11:13:39
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag är också väldigt förtjust i Mamma mia. Ska köpa filmen när den kommer ut. :)

Låter ju superhärligt med dansen.

Sköt om dig.

Stor kram!

2008-09-10 @ 21:59:05
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0