Utmanad!

-ME- och Ulrika uppmanade mig att svara på den här lite udda utmaningen. Den går ut på att berätta sju saker om sig själv, alldagliga och knäppa. Reglerna är som följer:

- Länka den som utmanat dig och lägg in dessa regler på din blogg.
- Berätta sju saker om dig själv, både vardagliga och knäppa.
- Utmana sju stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
- Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Här är mina knasigheter:
*Jag älskar pyjamasar. De ska vara stora i storleken och helst i bomull, men flanell kan också gå bra. Man kan aldrig gå fel med att ge mig en pyjamas!
* Jag har dålig syn, men det ska mycket till för att jag ska visa mig ute i glasögon. Jag har alltid linser. Förr hade jag färgade linser, helst gröna, men inte längre. Fast ibland saknar jag det...
* Jag läser oftast två-tre böcker på en gång, ibland fler. En i sängen, en på toan där uppe, en på toan där nere och en i väskan till exempel. Såvida det inte är en jättebra bok, då kånkar jag omkring på den överallt.
*Jag har läst sociologi och grekiska på Göteborgs Universitet.
*Jag älskar när det regnar ute.
*Jag tror på spöken. Tror jag.
*Jag knarkar tv-serier. Älskar att slappna av i sängen med ett par inspelade avsnitt.

Mina offer blir: Jenny, Annica, KarinJ, Jesica, Malin, En häxa på vift och Ida.

***********************************************************************************************************************************
Är fortfarande skruttig. Ska nog göra som -ME- föreslog och ringa till FK så de kan friskskriva mig. De är ju bra på det.  Sanna somnade halv elva, samma som igår. Börjar nog bli dags för henne att sluta sova middag tror jag... Man och barn var iallafall ute och köpte fler amaryllislökar idag, så nu har jag nio amaryllisar utplacerade här hemma. Och sex hyacintlökar hade han köpt också. Han vet vad jag gillar, min karl.
Maken berättade idag att han flera gånger under gårdsstädningen idag hade pratat med grannar som undrar vart Figaro har tagit vägen och frågat om han mår bra. Han har ju haft husarrest i över en vecka nu på grund av sina bett, men han slipper iallafall tratten nu. Kinden har i princip läkt, men vi vill ju inte riskera att han hamnar i slagsmål igen så han får vara inne lite till. Men det är ändå skönt att inte bara få skäll för honom, alla som har frågat efter honom har sagt att han är så himla go och kelen och de saknar honom. Charmkatten.
Dags att vila den här skrotiga och värkande kroppen. God natt!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag vet att det finns spöken så jag tycker inte alls det är knasigt av dig att tro på det.*s'

Jag har förresten svarat på utmaningen nu...

2008-11-09 @ 10:30:09
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Jenny & Benjamin

Jag får svara på utmaningen senare (påminn mig) för jag har ingen ork nu (migrän på G)

Mysigt att bara träffas, förstås, men det hade varit jättekul med universeum - det är ju lagom att hitta dit nu när vi flyttat från stan ;) Men hur mår du? Orkar du ses?

2008-11-09 @ 22:18:14
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0