Stora och små passioner

Sitter och tänker på saker som jag tycker om, rent av har ett passionerat förhållande till. I torsdags upptäckte jag till exempel chai-thé för första gången via en kollega. Jag dricker sällan annat thé än fänkålsthé och aldrig med något i, men så fick jag ett stort glas fyllt med mjuk pepparkakedoftande-thé och varm mjölk och har drömt om det sedan dess. Ikväll fick jag äntligen köpt ett eget paket. Och livet är härligt.
Bra exempel på fler av mina passioner är:

*Maken och Sanna
*God choklad
*Nya (och gamla) böcker
*Ösregn
*Musik
*Linedance
*Saftig frukt
*Julförberedelser
*Pyssel
*Ljumma sommarkvällar
*Pyjamasar
*En vaniljlatte i sällskap av en god vän
*Äta på restaurang
*Gå på bio
*Stavgång
*Bra filmer
*Avslappnande tv-serier
*Min Royal Rest-kudde

Nu vill jag veta vad dina passioner är!


Kommentarer
Postat av: -ME-

Åh, passioner... 'ser förvirrat ut i att-göra-ångestdimmorna'



Den första passion jag kommer att tänka på är skogsritt på islandshäst i lagom snårig skog (ska helst inte slå en i ansiktet men inte vara för öppen) som är våt av ett sommarregn men nu glittrar av solen. Det var hemskt länge sen jag unnade mig den passionen. 'borde nog oftare'



Sen blir det nog läsa och göra saker med händerna och fixa kalas. Planera julen hamnar förstås också på min lista, strax intill heminredning. Keramik är också en passion, men jag har inte kommit till stadiet att jag gör själv, däremot vill jag hemskt gärna använda keramik. Skålar i olika storlek och koppar. Stooora koppar. En sån passion ska jag snart unna mig, en kompis som är keramiker ska göra en specialkopp till mig när jag väl fått ur mig en skiss.



Att göra saker ihop med barnen med fullt fokus på dem, det är också en passion som kommer lite på tvären när det är hektiskt.



Linedancen har jag ju också trillat dit på, kan det bli annat än passion? Och musik, gärna klassisk musik live.



Egentligen har vi väldigt liknande åsikter om vad passioner är, förutom att jag hellre går i skogen än med stavar och jag har itne förstått tjusningen med pyjamasar.

2008-11-13 @ 07:27:33
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja du...

-styrketräningen

-mat!!

-köra lastbil

-sex

-popcorn

-mörk choklad

-musik



det där var det första jag tänkte på

2008-11-13 @ 09:18:31
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Nettan

hmm..



maken och barnen såklart

djuren

böcker

prydnadskatter

fota

scrapbooking



resten varierar kraftigt beroende på årstid och humör. Jag är rätt ombytlig när det gäller intressen sådär....

2008-11-13 @ 13:48:13
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: -ME-

Hörredu! Om du mejlar mig din irl-adress på mejlen jag skickat med just den här kommentaren, så ska jag PIF:a dig nåt jag tror du vill ha.

2008-11-13 @ 21:44:28
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Listan får du i morgon, är för trött nu. Ville bara kika in och ge dig en gonattkram!

2008-11-13 @ 23:11:00
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0