Sannakonversation

Imorse när Sanna och jag gjorde oss iordning för dagis hade vi följande samtal:

Mamma: Sanna, vill du ha tofsar idag?
Sanna: Näe mamma, jag är inte luffig (rufsig).
Mamma: Okej gumman, men mamma måste ändå kamma dig.
Sanna: Hövs (Behövs) inte mamma, jag kan fävl (själv).

Just nu är hon hos farmor och farfar och skall vara där tills på lördag. Usch vad jag längtar efter henne...

Kan ha tagit mig lite vatten över huvudet idag. Jag letade hela förmiddagen efter dockskåpsmöbler till min systerdotter, men det finns ju bara de två sorterna jag nämnde igår. Jag har forskat, och jag tror att det finns på Liten Karin, men det upptäckte jag inte förrän jag beställde det här...   
De levereras omonterade och omålade, så jag kommer nog inte hinna med alla, men hon fyller ju år i mars också. Det kommer nog bli arbetskrävande och pilligt, men jag ser fram emot det och hoppas dels att de ska passa och dels att Anna kommer tycka om dem...
Nu börjar det bli dags för sängen! Maken har planerat en hemlig dejt imorgon, jag ska vara färdig att åka halv sex. Spännande! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jättesöta möbler!

Jag tänkte skrivit till dig igår att det finns mycket möbler på liten Karin, men så gick jag till jobbet och glömde att skriva. Tur att du hittade så fina ändå (och du verkade veta om liten Karin redan). Glöm inte att ta kort på dem när de är färdigmålade - jag är så nyfiken...

kram!

2008-11-28 @ 05:59:41
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hemlig dejt? Jag vill också få en hemlig dejt! Jag vill få en dejt överhuvudtaget, men det är så oromatiskt med Emma i slåptåg och aldrig någon som vill passa denna lilla fröken. Berätta sen så jag kan få drömma lite! ;-)

2008-11-28 @ 07:01:53
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Ullet

Å kära nån , det var verkligen ingen dålig grej du tagit dig an. :)Det kommer att bli underbart bra tror jag.

2008-11-28 @ 16:36:03
URL: http://htp://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0