Strax måndag

och jag sitter vid datorn med en katt som har vassa klor i knäet. Men han spinner så nöjt och trycker sin kalla nos mot min handrygg och då får han nog ligga där en stund till. Jag har för lite tid för mina pälsklingar så det gäller att passa på när tillfälle ges.

Singing in the rain var underbar, Maria Lundqvist och Karl Dyall var mina favoriter, men de var jätteduktiga allihop. Och vilken uppsättning! Mängder av vatten, massor av rekvisita och en samspelt ensemble. Texterna var bra och danserna fantastiska. Och som gammal scenarbetare kunde jag inte låta bli att ibland flämta över de sceniska lösningarna... Men så hade de ju en hel del krut att lägga på det också...

Snorpan kom hem vid sjutiden. Hon hade fått följa med farfar till gammo eftersom farmor var med oss på musikal. Väl där hade hon sovit mesta tiden... Och det märktes, kvart i elva somnade hon... Kommer bli jättekul att väcka henne klockan sex imorgon bitti. Jag får försöka smita ur sängen och göra mig klar och sen väcka henne det sista. Känns som jag har en stressig morgon framför mig, och det hjälper väl inte att sitta här till nästan midnatt...

På torsdag är det äntligen dags för klippning! Jag hade en sån bad hair day idag att jag övervägde att göra en Britney och raka av hela klabbet, men eftersom inga paparazzis fanns i närheten så lade jag band på mig. Jag har ännu inte träffat en frisör som kan göra underverk med mitt burriga hår, men nu är det ju dags för en ny så vi håller tummarna! Skönt ska det bli i vilket fall som helst!

I veckan som kommer skall jag försöka hitta lite tid att köpa några nya toppar eller tunikor. Jag gjorde ju tidernas utrensning i garderoben och byrån förra helgen och känner att jag behöver köpa på mig lite nya färger. Nästan allt jag äger är svart eller vitt, någon mer färg kunde ju vara kul ibland. Byxsituationen känns hyfsat åtgärdad och skornivån är också bra, så med nytt hår och nya tröjor kan det här bli en riktigt bra sommar!

Tre minuter kvar till midnatt, jag kanske kan komma i säng före måndag om jag skyndar mig! Godnatt!


Kelkatten Figaro tar chansen att gosa lite när mamma ändå är ledig...

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

sitter på jobbet och har smitit ifrån en stund. Mobilen är död och laddaren ligger på landet :)

Jag leker gärna i morgon i alla fall, men har lång dag idag så vi kan inte höras förrän ikväll. Och då jobbar väl du?

2008-05-27 @ 09:39:20
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0