Uppe ur bunkern!

Dagsljus! Syre! Underbart! De senaste två dagarna har jag suttit instängd i skyddsrummet i stadshuset och blivit undervisad i bokningssystemet Fri. Det har gått bra och inte varit lika segt som förra veckan då vi hade första undervisningsdagen. Nu ska vi vara up and running och jag tror att vi har läget under hyfsad kontroll. Själv ägnade jag en stor del av dagen åt att upprätta en databas över nycklarna som jag har ansvaret för och jag ser fram emot att få lite ordning på dem!
Men det har varit långa dagar, åtta till fem, och en massa annat som ska göras när man kommer hem. Det är bebisar att pussa på, makar att umgås med, mat som ska lagas, hus som ska städas... jag har inte ens hunnit med mig själv den senaste tiden, än mindre haft tid att blogga.
Har ju inte suttit så bra i datasalen heller, det har känts i nacke och arm, men imorse när jag skulle rota fram ett paraply i bagaget på bilen lyckades jag smälla i huvudet i gummilisten i luckan. Det gjorde inte ont i huvudet, det är en tjock gummilist, men det bara knakade till i hela nacken och jag blev yr och illamående direkt. Smärtan har suttit i hela dagen, känner mig inte alls bra, men nu är det bara en dag kvar den här veckan och sen är det lite ledigt igen. Imorgon ska vi dessutom ha cowboydag med midsommarknytis. Jag har ansvaret för prinskorven!

I söndags fick lilla familjen ett ryck strax före fem och gasade iväg till Ikea för att bränna pengar. Vi köpte ett billigt lagerhyllsystem till mitt hobbyrum. Det blir tre sektioner, men vi köpte en planka för lite så maken får åka dit imorgon och köpa fler. Vi köpte också en bokhylla till Sannas rum och ett gäng flätade korgar både till Sannas hylla och till köket. Så nu har vi projekt "Komma i ordning" och jag har faktiskt fått litegrann gjort. På söndagen röjde jag ovanför vitrinskåpet, det är det stället man lägger allt som man inte vet vart man ska göra av det. Febertermometer, flugpapper, plåster, tändsticksaskar, kortlekar med mera. Rensade rejält, lade det jag skulle ha kvar i en korg och torkade av hyllan. Det var bara en liten grej, men en sådan där som jag velat göra länge och det kändes väldigt skönt att ha det gjort! Sen har jag hunnit röja lite i kontorsrummet också, det är även känt som "skräprummet". Alla större grejor som man inte vet vart man ska göra av dem har hamnat på golvet därinne. Nu är det bara barnvagnen och den stationära datorn som står på golvet därinne. Ja, förutom skrivbord och stol och bokhyllor och sånt. Också jätteskönt! Vi fick förresten köpt en ny matta till vardagsrummet också. Det har vi behövt i flera månader, men vi har så svårt att enas. Nu hittade vi helt plötsligt två som vi kunde tänka oss, så nu har vi också en ny matta. Men innan jag lade på den gjorde jag en storstädning och dammsög och tvättade golvet och grejade med en massa saker. Nu när jag tänker efter är det inte så konstigt att jag är trött....

Idag är maken med jobbet och ser Sveriges fotbollsmatch. De hade hyrt lokal och skulle skaffa storbildstv och catering och en massa öl. Synd bara att det blir förlust. Det är tio minuter kvar och vi ligger under med 2-0.... Sanna och jag har haft tjejkväll och pysslat. Fröken beställde pannkakor till middag och det fick hon givetvis. Sedan bakade vi och det tog nästan hela kvällen. Men det blev gott! Sanna var jätteduktig! Hon kavlade...  Och rullade....  Hon beskådade sitt verk och kände sig nöjd med sin insats....  <När det var färdigjäst och gräddat fick hon givetvis en bulle. Efter ett par minuter hör jag stolen släpa längs köksgolvet och hittar en bullsugen tjej uppflugen vid bänken där hon står och väljer vilken bulle hon ska ta härnäst...  Men vem kan klandra henne? Jag tyckte själv att det var såg gott ut!  En plåt kanelbullar och en plåt smörbullar blev det. Får väl se vilket skick maken är i när han kommer hem och om det finns bullar kvar imorgon bitti...

Så här ömt sover far och dotter tillsammans på natten. Vilket är bra, för ju närmre de sover varandra,
desto mer säng blir det över till mig! Godnatt!

         

Kommentarer
Postat av: Annica

Hello..:)

Nej, jag har ingen brodyr på min maskin utan det får jag vackert brodera själv..:)



2008-06-18 @ 22:33:59
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0