Dag fem och sex

Inga som helst förändringar hos Sanna. Inga fler prickar och de hon har är intorkade. Tycker vi iallafall, men jag är hemma med henne imorgon också och ska ringa och prata med dagis. Men så pigg som hon har varit så känns det helt meningslöst att vara hemma med henne om hon inte smittar längre. Svärmor är helt förfärad och tycker absolut att jag ska vara hemma med henne, en kommentar som utlöste ett storgräl mellan mig och maken. Men vi är sams igen, även om jag blev väldigt ledsen. Men å andra sidan krävs det inte ett smack för att få mig ledsen just nu, tårarna ligger fortfarande och bränner bakom ögonlocken oavsett vad jag gör. Om jag ser en film, läser en sorglig bok, whatever. Fånigt. Dagens huvudartikel i GP gjorde inte det hela lättare heller, känner mig som en brottsling. Jag har verkligen gjort allt de sagt åt mig att göra; jag har gått upp i tid, jag har tagit det jobb som erbjudits mig, jag går på sjukgymnastik... Ändå har jag mer ont nu än vad jag hade för ett år sedan, jag kan inte jobba utan värktabletter, jag kan inte lägga undan en spänn i sparande och det känns ju jättekul att vara den det beror på som gör att vi kanske inte kommer kunna göra resor och annat i framtiden eftersom ersättningen sänks om jag ens får någon överhuvudtaget. Jojo, det är härliga tider att vara sjuk i.
Se där, då blev det ett gnällinlägg igen då. Det var faktiskt inte meningen.
Om jag raddar upp lite saker på plus-sidan så har vi fått gjort väldigt mycket i helgen. Maken har städat båda akvarierna och skruvat upp bokhyllan i Sannas rum, vi har städat båda våningarna jättenoga, vi har tvättat och kört diskmaskinen flera gånger, lagat storkok och maken och Sanna var till och med iväg och tvättade min bil så den skulle vara fin inför Mullsjö. Åh vad jag längtar! Tidigt på fredag morgon åker vi upp, och vädret verkar ju bli fint också. Ska bli så härligt att bara dansa i dagarna tre! Och igår gick jag på stan i fyra timmar med Karin och Paula, det var härligt! Lite shopping blev det gjort också, bland annat en tröja att trycka den snygga loggan som Karin gjort för Out of Line. Fika och massor av prat hanns också med, det hade jag längtat efter mer än något annat!
Har inte sovit så bra de senaste nätterna, Sanna har varit lite orolig och jag har drömt mycket. Men nu är jag jättetrött och ska faktiskt gå upp och lägga mig. God natt!


Kommentarer
Postat av: Ullet

Jag känner igen det där o man är mer usel än en lus. Ens värde försvinner när man inte kan prestera mera än att bara existera. Man ser frisk ut för dom ser en ju inte de dagar man är riktigt dålig, för då ligger man till sängs. Jag skulle vilja bli av med den här förlamande tröttheten som alltid lägger sordin på det man ska göra, den försvinner ju aldrig o man ska lära sig leva med skiten, det känns lagom kul. Men ni har ju gjort en massa ju, här händer det typ ingenting. :-(

2008-06-30 @ 17:08:28
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0