S.U.I

I Amerikat heter rattfylla D.U.I = Driving Under Influence (av alkohol eller droger). Idag har jag gjort en riktig höjdare, Speaking Under Influence, av mina värktabletter alltså. Efter en mycket kort natt åkte vi in till stan och åt frukost som vanligt. Har ingen vidare aptit, men det ska väl inte resten av familjen lida för? Efter stan åkte vi till Ikea. Givetvis kunde vi inte enas om en matta, men vi köpte en bokhylla till som ska stå i datarummet. Det behövs eftersom jag är beroende av mina böcker och vill ha dem, hör och häpna, i en bokhylla. Det fick jag inte i vår lägenhet, för maken ansåg att man skulle ha snygga saker i bokhyllan och inte böcker. Intressant resonemang. Jag hade iallafall mina älskade böcker intryckta i skåp och lådor under den tiden. Men nu broderar jag ut lite väl mycket. Vi stod i kön för att betala och vår dotter ansåg inte att det var något hon ville ta del av alls. Så fadern körde glassmutan. "Följ med mamma ut så kan ni köpa en glass!". Det är magiska ord för vårt barn och hon följde glatt med sin mor till disken utanför kassorna. Det var inget folk så hon roade sig med att leka kurragömma runt räckena medan jag skulle beställa och betala. Och det är här som det brister i synapserna i min lätt kokta hjärna:
-Hej, två glassar tack.
-Hej, bägare eller rån?
-En bägare och en rånare tack.
Eh va? Sa jag just det där? Det är inte möjligt. Joho då, en fnittrig tjej i kassan hojtar en beställning på glassar åt sin kollega och tar betalt. Sedan försöker jag släta över vad jag sa samtidigt som jag ska lägga växeln i plånboken, ta emot två mjukglassar och försöka se vart yrvädret tagit vägen. Då tappar jag plånboken. Givetvis hade jag inte dragit för dragkedjan till myntfacket. Kalas. Men då fick iallafall Sanna syn på glassarna och kom för att ta hand om sin och jag behövde bara balansera en glass medan jag jagade mynt över hela golvet. Tack och lov var alla människor inne i själva butiken och inte runt kiosken så jag slapp lyfta på andras fötter för att plocka upp skrotet. Just sådana här situationer är en av huvudanledningarna till att jag föredrar att handla med kort. Mindre skrammel åt folket!
Sen åkte vi hem och jag och Sanna gick och lade oss och sov. I tre och en halv timme. Har haft en pigg unge ikväll, men tack och lov så somnade hon nyss. Och trots att jag sov halva eftermiddagen så ska jag också sova nu. Det gäller att passa på.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Paula

(Fniss!) Helt underbar kommentar, gumman!! Du har helt säkert förgyllt den tjejens dag en del, och det ska man vara nöjd med. Hoppas du mår bättre. Kram!!

2008-01-13 @ 17:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0