Love is in the air....

Nej, inte mer än vanligt. Än. Min onda hjärna har ihopkokningar för sig. Är det elakt av mig att försöka tussa ihop två kompisar som båda är singel och som jag tror är gjorda för varandra? Den kvinnliga halvan skall fundera över sportlovet och den manliga tänker jag nog inte ens fråga om lov. Vilken är den bästa approachen? Att skicka ut dem på middag in private eller att bjuda hem båda på middag samtidigt? Åh vad jag tror att de skulle vara fina ihop! Tänk om man kunde få syssla med lite gammaldags matchmaking!!!

Idag hade vi alla en cowboydag på jobbet. Uttrycket är myntat av min kollega Klas och innebär att man helt enkelt slappar sig igenom dagen, sitter och slösurfar, pratar och så vidare. Alla, från vaktmästarna till chefen, gick bara och drog hela dagen, fikade i flera timmar, satt och småpratade. Skönt att man inte är den enda som är arbetsovillig. Fast när jag berättade för maken så tycker han att jag inte ska gnälla för att vi inte fick några semlor, att kunna ta cowboydagar är värt mer. Och det har han nog rätt i.

Sannasnorpan har fått en hiskelig hosta. Hoppas inte hon blir mer förkyld än vad hon redan är. Då blir det lååånga tre dagar nästa vecka när maken är på kurs i Stockholm.

Jag fick presentkort på fotvård av min mor i födelsedagspresent. Sedan dess har jag totalförnekat mina fötter omvårdnad i väntan på att jag ska känna att jag har tid att unna mig behandlingen. Jag har försökt ringa dem i en vecka och det är aldrig något svar... Hoppas inte de har slagit igen!

Vad gott det är att ligga i sängen och slösurfa medan man och barn sover sött och vänta på att den dör goda sömnkänslan ska infinna sig. Det är mysigt med helger!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken härlig dag ni haft! "Avundsjuk"!

2008-02-08 @ 23:02:31
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0