Släng dig i väggen, Walt Disney!

Idag har det shoppats gran. Och vilken gran sen! Den skulle lätt spöa Musse Piggs gran!   Och så luktar den precis som en gran ska! Vi satte in den i eftermiddags, åt middag och lekte lite, och för en stund sedan var det dags att klä den. Sanna var så exalterad, hon bara hoppade omkring. Hon hade fantastiskt tålamod och hängde upp kula efter kula. Sen hjälpte hon till att hänga glittret och nu går hon och gör små finjusteringar. Hon är i sanning vår dotter. Granen i bilder:
 Naken gran i väntan på lite glitter och glamour.  En granklädarartist i arbete.  Hon valde faktiskt tomtekläderna själv, men de var ju otroligt passande!   More is more...  Den nya kitschiga stjärnan jag köpte idag. Jag har ännu inte bestämt mig om jag vill ha kvar den eller inte. Den syns liksom inte på avstånd.
Och så lite favoritpynt:  Den här tomten köpte jag på "Doroteas Christmas" i Sonora, Californien när jag var där första gången år 2000. Han sitter på en raket och på vimpeln står det "21st Century & Beyond". Jag älskar den. Det var en fantastisk butik. Jag var där i september, men den hade öppet året om. Hela butiken var proppfylld av änglar, tomtar, snögubbar, snöglober och allt pynt som hör en amerikansk jul till. Fem år och en månad senare kom jag tillbaka. Första gången jag var där var jag en trasig tjugoettårig tjej med mycket trassel i bagaget, men nu kom jag tillbaka tillsammans med Stefan, lycklig, gift och gravid med Sanna. Då köpte vi de här två prydnaderna:  . Andra grejor jag gillar i min gran är:  glittriga röda hjärtan från Hemtex och matta djupröda kulor med vita stjärnor . Och här har vi det färdiga resultatet:

Annars har det inte hänt så mycket. Jag fick gjort allt jag föresatt mig i onsdags, till och med bullbaket. Fast det blev inga lussekatter. Det är bara jag som äter dem, make och dotter föredrar vanliga bullar, så det blev smörbullar och kanelbullar istället. Ja just det, dammsugningen ignorerade jag, det fick maken göra idag. Han gör det så bra.

Jag har fått ge mig med det nya schemat. Från och med januari blir det bara en kväll i veckan och fyra dagtid. Men jag får ju mer tid med familjen.

I helgen funderar vi på Lisebergs julmarknad och så blir det givetvis kalas för min pappa. Han blir 60 år på måndag, gamla raringen...

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vilken gran! Jag började kläm granen med Seth häromdagen. Men eftersom jag köpt nya gardiner med rött, svrt, vitt och grått kunde jag inte längre ha min vanliga, lila gran. De lila gardinerna hänger i barnens rum så jag har inhandlat rött och guld till granen. (I plast också, betydligt säkrare med lilla Emma i huset) MEN jag glömde guldglitter. Typiskt. Så nu står granen halvfärdig.

2008-12-12 @ 21:16:10
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja, där kan man verkligen säga "släng dig i väggen walt disney" Den var helt ljuvlig... Jag funderar starkt på att klä vår i helgen men får se vad som hinns med. Tycker dagarna går otroligt fort och trots att jag slutar halv två på dagarna, så tycker jag inte jag hinner ett dugg.



Kram från en lite sliten Annica

2008-12-12 @ 21:17:18
URL: http://[email protected]
Postat av: -ME-

Det var en av de snyggare granar jag sett, ja. Grattis till fyndet! Men gran NU????? i falsett Helgerån! Människa!!!!

2008-12-13 @ 16:52:04
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: KarinK

Och vilka bullar sedan, oj oj.

2008-12-13 @ 17:44:03
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Nettan

ja, det var en otroligt vacker gran får jag säga. Sen är det ju så kul att se barnens glädje i att få klä den, helt oslagbart! :)

2008-12-14 @ 10:36:45
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0