Pennan är mäktigare än svärdet
Tillägg kl 20.17. Här är insändaren i sin helhet för de som inte har tillgång till Göteborgs-Posten:
I förra veckan fick vi en räkning från Glocalnet på nästan tio tusen kronor! Tydligen hade räkningen för bredbandet inte funnits med på de månatliga fakturorna vi fått för telefoni etc, fakturor som enligt oss varit väldigt höga för en ung familj som ringer mycket begränsat, och därför har vi kanske inte kollat räkningarna så noga som vi uppenbarligen borde ha gjort. Detta har, enligt Glocalnet, pågått sedan april 2006. Vad som hände just denna månad vet vi inte, för vi har varit kunder hos Glocalnet i över fem år och haft bredband i samma företag i minst fyra år och aldrig missat en räkning. Vi tar på oss att vi har brustit här och tänker givetvis göra rätt för oss. Men det är ändå en tung räkning att få såhär i semestertider, så vi vände oss till Glocalnet för att få hjälp att dela upp fakturan, då vi ändå ansåg att lite av felet även låg hos dem som skickat felaktiga räkningar i två och ett halvt år. Först är det nästan tjugo minuter väntan i kö och sedan kommer vi fram till en handläggare som är mycket otrevlig och säger citat: "Ni har ju struntat i att betala räkningen för bredbandet", slut citat. Hade nu bredbandet funnits med på räkningen så hade vi givetvis inte "struntat" i att betala, men vi talar för döva öron. Vi sväljer ändå förtreten och frågar om uppdelning. Surt får vi då veta att det kostar 250 kronor i uppläggningsavgift och sedan ytterligare 50 kronor per faktura. Vi tycker att uppläggningsavgiften och fakturaavgiften faktiskt är något som Glocalnet kan stå för som ett ringa erkännande för ömsesidigt fel, men icke, och det är ärligt talat pengar vi inte har lust att skänka till Glocalnet, så vi bestämmer oss för att betala hela fakturan på ett bräde. Därför vill vi nu varna andra Glocalnetkunder att noggrant kontrollera sina räkningar så ni inte drabbas av en kalldusch så som vi gjort och tvingas ta pengarna som skulle gått till en semesterresa med vår dotter. Det är mänskligt att fela, men inte för stora företag med trogna kunder. Hade vi haft råd hade vi bytt leverantör, men det får vänta tills kontot står på plus igen. Familjen Olsson
Ujj! Du måste ha skrivit en mycket vass insändare. imponerad
Grattis till segern. :)
Kram
Hej
Insändaren du skrev var kanon..:) Tänk att det faktiskt tog skruv. Bra gjort....
Kram
Inte läst insändaren... kollar ditt inlägg imorgon när jag har bättre tid. Vi hade tom TVÅ vagnar med oss. Påse hade vi glömt och tog en soppsäck i sista sekund. Det fanns att köpa för 50 kr (om jag inte minns helt fel) på landvetter men vi var inte så sugna på att lägga 100 kr på det och tog istället två svarta soppsäckar från ICA. Ingen bra ide för de gick i sönder och vi var tvugna att sno två nya på hotellet där nere...
Grym insändare Julia!
Nyfiken: -Tänker ni byta leverantör nu?
Kram
Superbra skrivet, verkligen!
Underbart att det lönade sig också, grattis!
Kram
Du kommer att ha väldigt många att välja mellan... tror du skulle kunna hitta ett par nu med. Fanns massor, dessvärre var många utan dragkedja och då är det kört för mig med... har breda och höga fötter.
Kanonbra, Julia! Jag har själv hört en del om Glocalnet faktiskt.... hur ska ni göra nu?
Some time ago, I needed to buy a building for my firm but I didn't earn enough money and could not order something. Thank goodness my dude suggested to take the <a href="http://goodfinance-blog.com">loans</a> at creditors. Thence, I did so and was satisfied with my consolidation loan.