Hell DOES freeze over!

Vi har nämligen fått dagisplats! Från den 1 oktober är Sanna erbjuden plats på avdelningen Smulan, en helt nystartad avdelning ganska nära Selma Lagerlöfs Torg. Det lustiga är att vi troligen kommer erbjudas ytterligare en plats innan vi hunnit starta inskolningen, denna gång på ett dagis vi faktiskt har sökt. Jag ska ta en promenad i helgen och se vilket jag gillar bäst på ytan. Så med lite tur blir det bara EN flängig månad och sen blir det inskolning.

Idag var jag och Sanna inne i stan och åt lunch med Linda. Vi åt på en kinesisk restaurang och på bordet bredvid satt det massor av turistande kineser eller japaner. De blev väldigt förtjusta i Sanna och ville ta kort på henne. Det fick de för mig, men modellen i fråga vägrade bjuda på ett enda leende. Men hon var givetvis söt ändå!

Vi har träffat Annica, Ronja och Robin lite också i veckan. I tisdags var jag och Sanna på Dahls och fikade med Annica, utan barn, och jag hade tagit med Sannas dockvagn och givetvis dockan. Vilken hit! Jag kommer aldrig mer ge mig ut på sociala events med Sanna utan sagda vagn. Hon var hur nöjd som helst och traskade runt bordet men utan att ge sig iväg. Så jag kunde fika rätt så avslappnat och utan en sur bebis. Sen fick hon köra vagnen till Panduro och jag tror att hon kände sig ganska så duktig. På onsdagen kom Annica hem tillsammans med två av fyra barn. Jag skulle göra mig till och göra morotsfrallor. Det bidde det inte. Och fråga mig inte vad det blev, för det gick i vilket fall som helst inte att äta. Så reservplanen fick bli hönökakor, skivade Mamma Scan-köttbullar och ost. Och det gick ju ned. Så det löste sig till det bästa.

Ikväll jobbar jag (märks det?) och det blir sent ikväll. I helgen blir nog nästa inlägg, för det är nåt vajsing med laptopen. Och vem orkar sitta och skriva hemma när man kan ligga i sängen och göra det?

Adjö tills vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0