Stum...

Enligt synonymer .se är jag även: utan talförmåga; mållös, svarslös, förstummad, paff; tyst, ljudlös; outsagd, outtalad, och det stämmer ganska bra. Idag skulle Sanna sova på dagis för första gången. Mamman och pappan var ganska skeptiska till detta tilltag, men har för säkerhets skull skickat med en gosehund. När jag lämnade Sanna imorse kom jag överens med fröken Sara att hämta Sanna kvart över ett, men om hon skulle somna skulle Sara ringa och jag skulle hämta henne klockan två istället. Jag åkte hem och hade en ganska så slapp förmiddag (med lite dåligt samvete, men inte mycket, jag jobbade ju faktiskt igår kväll och sov dessutom ganska dåligt natten till idag). Tjugo i ett ringer telefonen, det är Sara som meddelar att min dotter sover och att jag kan hämta henne klockan två. "Hon gör vaddå?" sade jag. "Hon sover" sade fröken Sara. Hon hade tittat på alla barnen som lade sig ned, sade: "Bebisar nanar" och lade sig ner själv. Hon tittade på fröken Sara som sov räv och så somnade hon. När jag kom för att hämta henne klockan två sov hon fortfarande! Så jag fick gå in och väcka henne, inte så lite stolt kan jag tillägga. Hon hade ätit lite mer lunch idag och så hade de varit på bondgården och tittat på förmiddagen. Dessutom hade jag väckt henne halv sju så hon var väl lite mör, men om det är vad som krävs så får jag väl väcka henne den tiden. Men jag måste erkänna att jag blir mäkta förvånad om hon upprepar bedriften imorgon. Lämningen gick också hur bra som helst imorse, så det kanske blir ett dagisbarn av min unge ändå, och det trodde jag ju faktiskt inte för en vecka sedan.
 Min lilla dagistjej nästan färdigklädd för att gå ut.

Idag är det halloween. Förra året bjöd jag och Sanna in alla januaribarnen med mammor på maskerad. Det var roligt. I år fanns det liksom inte den tiden. Men jag har dekorerat ytterdörren med spindlar och självlysande flugor och satt en liten pumpa i krukan vid dörren och knåpat ihop en liten lykta med pumpor på. Jag har även satt ihop ett "Trick or treat"-godis, en dumleklubba och en minikexchoklad sammanbundet med en bit halloweenserpentin. Men än så länge har det inte knackat några små monster på dörren och nu regnar det. De kommer väl till helgen, men för mig är det helt fel. Jag tycker inte man ska blanda ihop halloween och Alla helgona-helgen, men jag tycker också att de kan få samexistera lite. Det är inte värre med barn som klär ut sig och ringer på dörrar än när jag själv knackade på hos grannarna när jag var liten utklädd till påskkärring eller när vi gick luciatåg. Fast jag tycker att man bara ska ringa på hos folk som har dekorerat så man ser att de är med på noterna.
 Min halloweenentré, fast det syns inte så bra...

Åh vad jag snattrar. Det är dags att gå ned och börja med middagen.

 Bonusbild på en liten tjej som fick tag på mammas gamla glasögon...

Happy halloween!
image83


Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Heja Sanna!!
Jag visste väl att det skulle ta sig. Pilutta dig. :)

Jag är precis på väg ut, men vi kan höras av i helgen? Jag vill veta allt om andra veckans inskolning.
Kramar från oss.

2007-11-01 @ 18:02:34
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Pernilla m E & I

Vad kul! De kan förvåna en de små liven. :-) Snart kommer hon att sjunga Luciasånger för dig när hon ska sova - det gör Ingrid. "klypa tomta, tipp, tipp, tapp" :-D

Hakar på Jenny och säger att vi måste höras snart. Det
är lite ensamt här ute "på landet".

Kram Pernilla

2007-11-01 @ 20:29:20
Postat av: Jessica

Vad kul att höra om Sannas inskolning! Att den går så bra! Jag blev också chockad när Seth somnade på dagis. Första försöket så somnade han som en stock. Fast han måste få pilla lite i frökens hår *s*

Ja, vilken trist halloween det blev i år. Finns liksom ingen tid här heller... Själv blev jag tagen på sängen när det plötsligt knackade på utklädda barn i onsdags.
Ända sen vi flyttade hit har jag svurit över föräldrarna som skickar ut sina barn på alla helgons helg istället för på självaste halloween.
I år hade det flyttat in nya barn o plötsligt kom dom på "rätt dag". Vad fick dom för det? Ingenting... vi hade nämligen inte hunnit köpa godis än. Vi trodde ju inte det skulle komma barn fören till helgen....

2007-11-03 @ 10:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0