Man kanske skulle leva livet baklänges?

    1. Man skulle starta med att dö och få det överstökat    
     

    2. Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre dag för dag    
     

    3. Man blir allt piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får    
         
    man flytta därifrån och börja njuta av sin pension    
     

    4. Efter ett antal år börjar man arbeta  .   På sin första arbetsdag får man en guldklocka.    
     

    5. Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaka från arbetslivet.    
     

    6. Man dricker, festar och har sex och förbereder sig för att ta en paus.    
     

    7. Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser -tills man blir baby igen...  
     

    8. De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfullt lyx. Det är centralvärme, roomservice    
           
    m.m. och till sist lämnar man denna världen i en orgasm...


    ********************************************************************************************* 
    Det finns för-och nackdelar med allt förvisso. Jag kan tänka mig att det här kunde vara en höjdare, men då får man tänka bort allt som har med barn att göra... och det vill jag nog inte. Men tanken är god!

    Igår var maken och Sanna på Vattenpalatset i Lerum och roade sig medan mamman fick arbeta. Men det är kul att de hittar på något. Sanna föredrar helt klart bubbelpoolen. Det är bra, det gör nämligen hennes föräldrar också.
    Imorse åt vi köttbullefrukost tillsammans med mormor och morfar och sen var lilla familjen duktig och traskade runt femkilometersslingan i Skatås. Det är helt ljuvligt väder ute, något friskt och kyligt, men klarblå himmel och strålande sol. En fantastisk höstdag. Till sist avslutar vi dagen med födelsedagskalas hemma hos svågern som fyllt 20 år. Middagen hamnar färdig på bordet och det kommer serveras tårta efteråt. Till kvällsmums blir det räkor, eller korv om man föredrar det. Ja, just det, jag har ju påbörjat GI lite lätt, men är det kalas så är det. Jag kan ju hoppa över potatisen till förmån för tårtan, eller hur?

    Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

*asg*
Ja, tårta är bättre än potatis, det skriver jag under på. :)
Jag har inte kommit igång ännu men jag får väl göra det snart. Men det är ingen ände på kalasen i den här släkten förrän till jul, och då är det ju liksom kalas igen. Du har möjligen inte recept på någon GI-tårta? ;)
Tack själv, det var bara roligt att ha henne här. Tänkte fått med det också i bloggen men har inte hunnit få fram korten ur kameran så det får vänta. Vi hörs av. Kram.

2007-10-07 @ 20:52:57
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: sissi

haha! leva livet baklänges verkar inte helt dumt! bra dröm!

2007-10-15 @ 21:06:08
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0