Som tjugosex igen!

I måndags var jag på min relax-dag och det var härligt. Först fick jag en helkroppsmassage som var så behaglig att jag faktiskt snarkade till vid ett tillfälle, alltid lika pinsamt. Sen fick jag ansiktsbehandling och det var inte lite pyssel! Eftersom mina sorgligt korta naglar inte var mycket att polisha så lade vi in en AHA-pensling i ansiktsbehandlingen istället. Jag låg kvar på rygg efter massagen, så på det sättet var det väldigt behagligt att inte behöva röra sig ur fläcken. Först tvättade hon av ansiktet, sedan fick jag en scrub och ny tvätt. Sedan fick jag ligga under ånga och det var jätteläskigt. Det var som att ha en blöt hårtort i nyllet i tio minuter. Jag fick andas genom munnen i korta flämtningar, men oj så öppna porer jag fick sen! Efter det tvättning igen och sedan AHA-penslingen. Rackarns vad det sved! I dryga två minuter stack det som citron i ett sår, men sen lugnade det ned sig. Tio minuter satt det i och därefter tog hon en superstark lampa med förstoringsglas och gick lös på mina pormaskar. En sak säger jag bara, en sån mackapär kommer inte över min tröskel, jag tror hon klämde tio finnar bara på näsan! Efter denna dissekering av alla mina porer fick jag en fuktmask som låg på ett tag. Sedan fick jag en bonusplockning av ögonbrynen. Det gör ont. Men vill man vara fin får man lida pin. Och pin och pin och pin... Till sist blev jag insmord och sen vad jag färdig. Mör som en välpiskad matta och ung och fräsch som en ros i ansiktet. Härlig middag på Danilo och en rejäl avskrattning till "På smällen" så sov jag som en prinsessa hela långa natten. Underbart!
Igår var vi på Liseberg på kvällen för vår femkamp. Tretton personer var vi som kampade och det var fantastiskt roligt. Linda vann överraskande, hennes pojkvän kom tvåa och Stefan var trea. Fjärdeplatsen kom jag på. Alla fick priser i form av engångskameror och/eller slipsar, men det är ju äran som är viktigast. Lilla familjen åkte in lite tidigare och åkte karusell, sagoslott och farfars bilar och vann lite gosedjur. Vi var ensamma vid Djungelhjulet och spelade på två nummer, Sanna och pappa på ett och mamma på ett. Killen som stod vid hjulet var väldigt rar och busade med Sanna. När han skulle stanna hjulet gjorde han något jag bara hört talas om, han tittade på hjulet när tryckte på knappen. Och det stannar på Sannas nummer, ett hack från stjärnvinsten. Men hon fick en andravinst, en elefant. Jag berättade för maken att jag tror att han prickade numret eftersom jag hört att de kan det och att de därför måste ha ryggen åt när de stannar det. Han hade lite svårt att tro mig. När vi var på väg hem var hjulet tomt igen så vi gick dit för att spela en gång till. Samma kille jobbade. Maken och Sanna tog ett nummer och jag tog två en bit bort. Han busade med henne och beundrade hennes Bamse-tröja. Sen kollade han på hjulet igen. Och den här gången vann hon en stjärnvinst. Så nu har vi en giraff att lägga till samlingen. Vi ska ta upp en palm från vardagsrummet och göra ett djungelhörn. Det var väldigt rart gjort av killen, men kanske lite moraliskt fel. Men Sanna blev hemskt glad och det är ju allt man vill som förälder. Men hade en kontrollant sett honom hade han kunnat bli av med jobbet...
Imorgon skall denna mamma och Benjamins mamma ta en barnledig eftermiddag och åka och shoppa. Det är väl ekonomiskt förkastligt egentligen, men jag lider akut brist på byxor och det är hål i mina skor. Det ska bli kul.
Nu är det långt förbi läggdags som vanligt, men semestern är ju snart slut så man får njuta de sista dagarna.
Men innan jag knyter mig måste jag rekommendera denna annons: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130144061675 . Det är texten nedanför annonsen som är rolig, och det finns också en tillhörande blogg: http://mom2my6pack.blogspot.com Säga vad man vill, men kvinnan har iallafall humor.
I många år har jag lyckats undgå en förbannelse som vilar över kvinnorna i vår familj. Men nu är det slut på den lyxen. Jag har fått eksem på handen, på mitt vänstra ringfinger för att vara exakt. Men jag är optimistisk. Det finns utmärkta salvor och så fort det har läkt skall jag ha mina ringar på mig igen. Något annat är för mig otänkbart. Jag är naken utan min förlovningsring och min vigselring. 
 
Nu är det god natt på riktigt, jag måste ju orka shoppa imorgon!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej
Hoppas ni fick shoppat, du du får gärna skicka mail till mig så jag kan få din mailadress.
Det verkar som du hade en skön dag i måndags..:)
Kram på dig

2007-08-23 @ 19:48:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0