Shoppat mig trött!

En härlig eftermiddag har tillbringats på Kungsmässan i trevligt sällskap av Jenny. Jag köpte två par svarta linnen, ett par svarta tunna träningsbyxor att dansa i, samt ett par bruna dito att mysa i för de var så förbaskat sköna på H&M. Vidare inhandlades en gråsvart mönstrad klänning och svarta vadlånga tights på Indiska. På Wettergrens frossade vi en lång stund bland barnböcker och kokböcker och där inhandlades en kokbok med GI-mat. Om några veckor skall vi peppa varandra till en ny omgång av viktnedgång. Till Sannapanna köpte jag också en låda med nya duplo-klossar, men de sparas tills imorgon då Benjamin skall vara hos oss några timmar. Två fikor och massa prat hann vi också med. För att inte tala om alla de affärer vi var inne i och konstaterade att vi nog var lite för gamla för att ens sticka näsan innanför dörren. Vi petade och pillade också på massa dyra barnkläder som vi, i en perfekt värld, kanske hade köpt till våra barn. Det finns fortfarande beklämmande lite unisex-kläder till våra ungar, men det ska vi ändra på, ett plagg i taget!
Inga skor bidde det, jag var inte på humör. Men den dagen kommer!

Idag hade vår dotter sitt första utbrott. Vi hade ätit frukost på Köttbullekällaren och som vanligt när vi gick ut gjorde hon en u-sväng in till tobaksbutiken vägg i vägg för att få en glass. Vi bestämde att det inte var en bra dag för detta då far och dotter skulle tillbringa eftermiddagen i Torslanda hos farmor där glassen flödar. Ett antal nej och dragningar i händer ledde bara till en dotter som stod och bankade på glassdiskens lock. Så mamma lyfte upp barnet och satte henne i vagnen, vilket inte var lätt då dotterns ben sparkade vilt. Sedan resignerade hon genom att vända ryggen åt oss och gråta hjärtskärande in i ryggstödet på vagnen. Efter två-tre minuter höll hon upp för att en liten stund senare minnas sitt trauma och gråta en stund till. Men när mamma hade hämtat ballonger inne på McD var livet lite gladare igen.

Nu ska jag vila mina tröttshoppade fötter! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0