Nu har jag varit duktig!

Maken körde ut Sanna till farmor imorse innan han själv åkte till tandläkaren och sedan för att spela golf med sin bror. Jag passade på att läsa tidningen i lugn och ro och sedan ringde jag några samtal, bland annat till chefen för att prata lite om barnomsorgen i höst. Hon var förstående som alltid. Tack och lov att man har en flexibel chef!
Sedan satte jag igång med städning. Vi är riktiga hamstrar, både jag och maken, och saker bara samlar sig på hög utan att organiseras vidare. Vi skulle behöva slänga mängder av saker, men vi måste ta tag i det och det verkar aldrig bli av. Men idag iallafall så röjde jag lite i högarna, rensade buffén i vardagsrummet och köksbordet bland annat. Så nu ser det inte lika fullt så plottrigt ut längre. Sen plockade jag upp drivor av leksaker, slängde tidningar och dammtorkade. Bar ned vattenflaskor från sovrummet och samlade ihop tvätten. Skurade toaletter och handfat och till och med bidén som vi aldrig använder, men som står under skötbordet och samlar damm. Sen dammsög jag bägge våningarna och bäddade sängarna. Till sist rundade jag av med att röja på uteplatsen, slängde växter som inte klarat torkan och samlade ihop leksaker där med. Kvar idag är att avmaska kattungarna och stryka. Eftersom vi har barnvakt över natten ska vi passa på att gå ut och äta ikväll så då är det väl bäst att jag rakar benen också... Och vaxar halsen. Det där är för övrigt ett satans meck. Eftersom vi försökte bli gravida länge så testade jag även hormoner ett tag. Och sedan dess har jag fått dras med ludenhet på hals och haka. Det är inte som skäggväxt och inte mörkt (tack och lov) men det irriterar mig till förbannelse och måste tuktas. Och då är vax det bästa alternativet, även om det gör ont som in i bänken.
Imorgon ska jag rensa ogräs på framsidan och slänga gamla växter där med. Kanske unnar jag mig några nya blommor till utekrukorna också, vi får se.
Så till sist några bilder från Strömstad och Kosteröarna:

 Sanna på stranden på Nordkoster

 På väg ut för att leka på campingen

 Sanna och mamma testar studsmattorna på campingens piratland


 Tittut från piratbåten

 Sanna tar det kallt på semestern

 Min middag på pråmen innan vi körde hem. Den satt där den skulle!


Kommentarer
Postat av: Karin J

Vilka fina bilder bilder du har tagit och så gullig (och cool) Sanna är!

2007-08-15 @ 20:03:26
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0