Det blir kejsarsnitt...

Fick brev från Östra idag med det korta och koncisa meddelandet att jag är välkommen till inskrivning för kejsarsnitt den 1:a september. Själva snittet blir sedan den 3 september. Bara sådär. Jag trodde att det skulle bli diskussion och undersökningar och sånt innan de fattade det beslutet, men icke. Jag antar att de tycker det är bäst att inte chansa. Jag känner mig inte särskilt skärrad över beskedet, jag har ju ändå haft ett tag på mig att vänja mig vid tanken. Det är klart att jag är jättebesviken över att jag inte får föda vaginalt, jag tyckte ju att det var en helt fantastisk upplevelse. Men det finns ju inte på kartan att jag skulle riskera min eller litens hälsa, så kejsarsnitt får det bli! Så den tredje september blir jag tvåbarnsmor. Skumt att veta exakt datum. Det kommer bli ett torsdagsbarn, precis som hans eller hennes storasyster.

TORSDAGSBARN sliter tungt, och gör fin karriär. Den som är född på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.

I övrigt så är det mest foglossning, halsbränna och världens jävligaste hemorrojder. De senaste dagarna har jag fått ett par nya så det är smärtsamt bara att sitta. Xyloprocten har hittills inte hjälpt nämnvärt, förutom att det ger viss smärtlindring, men det är bättre än inget. Förhoppningsvis ger det med sig snart.

Försäkringskassan hade slarvat bort mina sjukskrivningspapper, så förhoppingsvis hamnar jag hos en handläggare på måndag. Fast sen dröjer det ytterligare 4-5 veckor innan jag får besked om de godkänner sjukskrivningen överhuvudtaget. Fast på måndag tänker jag ringa och tjata lite. Och så har jag skrivit en sur insändare, får se om den hamnar i tidningen. Det har ju hänt att mina insändare har tagit skruv förut menar jag. Eller så blir det tvärtom, skulle inte förvåna mig ett dugg!

**Tillägg 23.34 ; INTE vad jag kände för att läsa idag: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5103761.ab *Tänk positivt, tänk positivt tänk positivt*

Kommentarer
Postat av: Annica

Du ska se att det kommer gå som en dans, fråga en som vet...

Sen är det oxå väldigt bra med tanke på barnvakt..

Tänker mycket på dig och hoppas vi kan ses, jag blir utan jobb den 20/5 och är sen a-lös igen...suck...

Kanske en liten miniträff då?



Kramkram

2009-05-09 @ 09:19:48
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0