Inskrivning

Tänkte att det kanske skulle vara bra att skriva ner hur inskrivningen var innan det försvinner i bebisglömskan!
Vi kom till avtalad plats på KK Östra ungefär tio över ett den 1 september. Precis när vi kom fram öppnades en dörr och en sköterska frågade: "Är du Julia?" så det löste ju sig galant. Där inne väntade också en ung kvinnlig tysk läkare som är den som skall genomföra snittet imorgon. De fick mina papper och så fick jag svara på en massa frågor om hälsa, blodproppar och annat. Jag fick också ta ett blodprov för att kolla järnet. Det låg på 102 så det var lite lågt tyckte läkaren, men det visade sig vara för sent att få medicin som skulle skjuta upp järnvärdet, så de har beställt blod till operationen imorgon. Det är inte säkert att jag behöver det, men det är väl för säkerhets skull.
Sedan gick vi ner till förlossningen för läkaren ville ta ett ultraljud för att se hur moderkakan låg. Den låg fint i förhållande till hur snittet ska sitta och så fick vi ju en liten bonustitt på busbebis!
På väg upp från ultraljudet träffade vi på Cecilia från min nätgrupp tillsammans med sin sambo och det vackra lilla knytet William så vi blev pratandes en stund.
Tillbaka upp på rummet med läkaren där vi fick vänta ett tag medan hon fyllde i papper som narkosläkaren skulle ha. Nästa stopp blev alltså operationsavdelningen ett par trappor upp. Där hade de mycket att göra, men efter en stund kom det en mycket trevlig narkosläkare och vi satte oss och gick igenom hur det fungerar med ryggbedövningen. Jag har ju varit lite orolig att det ska göra ont, och det kan ju kännas litegrann, men han förklarade precis hur det ska kännas och i vilka lägen jag ska säga ifrån. Jag hoppas att han är min narkosläkare imorgon, men det är ju givetvis inte säkert.
Efter nakosläkaren gick vi ännu en gång ner till det rummet där vi träffat läkaren, den här gången fick vi prata med en sköterska som gav oss tiden vi skall vara på plats imorgon och lite andra detaljer. Klockan sju imorgon bitti skall vi infinna oss på avdelning 308 där jag blir förberedd för kejsarsnittet. Vi står först på listan, men kommer det akutsnitt och sånt så går de givetvis före. Men någon gång under förmiddagen bör vi få vår bebis!
Så nu loggar jag ut för den här gången, och jag lovar att skriva igen så fort vi får komma hem! Hej så länge och önska oss lycka till imorgon!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej hjärtat!!

Kommer tänka på dig hela dagen imon, jag vet hur man känner sig. Håller en tumme för att det inte kommer något ivägen och att 11 imon snusar på bebis...:)

Kram

2009-09-02 @ 19:25:49
URL: http://anki72.blogg.se/
Postat av: Eva (rattle and hum)

Det låter som att du fått bra bemötande och information inför morgondagen - viktigt! Jag kommer tänka på dig imorgon. Hoppas du lyckas få lite sömn inatt, men kan tänka mig att det blir svårt med tanke på vad som väntar :-) Ser fram emot uppdatering från dig om vad det blev för en liten person som tittat ut! Lycka till!! kramar

2009-09-02 @ 19:45:45
Postat av: Emmeli

Hej! Följ mig och min son i vardagen :) När vi testar Baby Yoga och Babysim!



lovejunkiie.blogg.se

2009-11-04 @ 23:25:07
URL: http://lovejunkiie.blogg.se/
Postat av: Lixy

Få koll på morgondagens riksdagsval, läs information om partierna på min blogg.

2010-09-18 @ 10:58:41
URL: http://valjrattparti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0