Jag avskyr att ha rätt

Iallafall om vissa saker. Mitt blodsocker var alldeles för högt, 8,4, så på måndag ska jag göra en glukosbelastning. Tills dess har jag stränga order om att se upp med vad jag äter, och att äta regelbundet. Men det är så jäkla svårt ibland! Som nu, klockan är kvart i tio på kvällen och jag är vrålhungrig! Vad kan jag äta som är okej? I vanliga fall, alltså när jag inte är gravid, hade jag struntat i hungern och väntat till frukosten, men om jag blir för hungrig nu så mår jag så himla illa! Men men, något ska jag väl hitta på. Finns nog lite knäckebröd i köket tror jag. Nog gnällt!

Lite siffror från bm:
Blodtryck: 120/70 (klar förbättring)
Järnvärde: 115 (stabilt)
Bebisens hjärtrytm: 160 (liten hade rave i magen)
Vikt: +4 kg sedan vecka 11, +7 totalt (jättebra enligt bm så det får jag väl vara glad för)
Vi tog sf-mått också, men jag kommer inte ihåg vad det låg på. Det var normalt iallafall.
Gjorde något lite smådumt imorse också. När jag skulle åka från dagis vägrade bilen att starta. Jag höll på länge och väl och övervägde att testa startkablar, men struntade i det. Skulle precis börja promenera hem men tänkte göra ett försök till. Då startade åbäket! Men eftersom jag hade en ganska tajt tidsplan med barnmorska 9.00 och inskolningssamtal på Sannas nya avdelning 9.30 ville jag inte riskera att bli stående med bilen. Så jag hämtade ut min cykel ur garaget och pumpade upp däcken. Har nog inte cyklat på fyra år tror jag. På med hjälmen och iväg. Och som det värkte! Ryggen, magen, blygdbenet, ljumskarna... Har varit helt slut idag. Och barnmorskan blängde lite på mig, hon vet ju hur mycket problem jag har med fogarna. Tror jag ska låta cykeln stå ett par månader till, men nöden hade ingen lag!

Skrattade åt liten idag. Låg i sängen och kollade på tv och hade lagt fjärrkontrollen på magen. H*n fick in ett par rejäla fullträffar, så fjärrkontrollen åkte ner från magen! Såg rätt roligt ut!

Fick intyget från läkaren idag, det var jättebra skrivet, så det åker på lådan imorgon som en extra säkerhetsåtgärd till FK. Har fortfarande inte fått besked om mina semesterdagar, hoppas jag får det imorgon. Behöver veta nu!

Dags att sova. Eller kanske äta något. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0