Försäkringskassan alltså...

Som jag tidigare skrivit så hade FK försnillat mina papper och det skulle dröja innan jag fick besked. Men igår morse (kors i taket) ringde så min nya handläggare för att fråga om mina arbetstider. Jag berättade att jag pga skiften jobbade tre dagar i veckan och var ledig två. Då sa hon att jag då måste ha ett intyg från min läkare där hon skriver att det är bättre för mig att jobba på det här sättet, annars godkänner de inte sjukskrivningen. För enligt deras normer måste man arbeta fyra timmar om dagen, fem dagar i veckan. Eh va? Okej... Så om jag hade jobbat fyra timmar/fem dagar så hade det inte varit något snack, sjukskrivningen hade varit godkänd. Jag kan ju ärligt säga att det faktiskt ÄR bättre för mig att ha varannan dag ledig, för annars skulle jag aldrig ha tid med vila. Som det är nu så orkar jag nätt och jämt laga middagen efter jag har hämtat Sanna på mina jobbdagar för sen är jag helt slut. På mina lediga dagar hinner jag vila upp mig. Men om jag skulle jobba fyra timmar om dagen så skulle jag max hinna vila en timma innan det är dags att hämta på dagis och jaga treåring, och lättare hushållssysslor skulle jag absolut inte orka med. Nu kan jag köra en maskin tvätt eller städa av ett rum på min lediga dag och gå och vila mig mellan varven, men det är på mina villkor, och är jag urkass en dag så vilar jag bara. Ja ja, jag får hoppas att min läkare skriver ett bra intyg åt mig och att det inte tar för lång tid, för hon är bara på mitt mvc en dag i veckan och då är hon fullbokad till tusen. Och sen hoppas jag att FK accepterar läget.

Igår när vi var uppe i Jönköping halvlåg jag i soffan och slötittade på tv medan de andra spelade kort. Liten satte full fart så jag frågade svärmor som satt bredvid mig om hon ville känna. Det gjorde hon gärna och fick ett par rejäla puffar mot handen. Hon såg mycket lycklig ut.

Strax dags att lägga den blivande storasystern!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Ibland blir man lite gråhårig på deras regler. Jag lämnade in två vab-intyg en gång, vikta så den ena låg i den andra, lagda i ett kuvert, igenslickat, och nerpetat i lådan på lokalkontoret. Men vet du? Bara ena lappen kom fram till Östersund och det var MITT fel! Eh?

2009-05-11 @ 19:48:46
URL: http://sommarliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0