Femkamp!

Idag åkte jag tillsammans med tre andra septembermammor till Liseberg och hade femkamp. Det var otroligt roligt och väldigt, väldigt jämnt! Jag kom tvåa, men jag är ändå stolt över min insats! Men tre och en halv timma sätter sina spår, så det var rätt så ömfotade och trötta blivande mammor som stapplade hemåt på eftermiddagen.

Läkaren har ännu inte hört av sig, men det är ju inte så konstigt. Att skriva obskyra intyg till Försäkringskassan står nog inte jättehögt på hennes lista.
Samtidigt läser man detta på text-tv och nättidningar. No shit Sherlock liksom. Jag förstår verkligen folks frustration och jag delar den. Men samtidigt tycker jag att det är oerhört fel att ge sig på personerna i kundtjänst och i viss mån handläggarna (även om min är en stockkonservativ idiot), för de följer faktiskt bara direktiv. De har ett jäkligt otacksamt jobb, och jag vet hur det är för det är likadant på mitt jobb. Det är ju vi som är vaktmästare som får skäll om t.ex en bokning har blivit fel eller om ett fotbollslag inte får ett omklädningsrum. Därför passade jag på, när jag ändå ringde i ett annat ärende, att tacka handläggaren som hanterat min havandeskapspenning för det snabba och positiva beskedet. Hon blev jätteglad och rörd och sa att de så sällan får höra sådana saker. Och förhoppningsvis skördar man det man sår.

Jag har också fått reda på att havandeskapspenning ganska säkert är semesterdagsgrundande. Så är även de första 120 dagarna av föräldradagarna, så det verkar som om jag kan ta min semester i juni. Om allt klaffar har jag då mindre än två veckor kvar att jobba! Tänk vilken mycket bättre mamma och fru jag kan vara om jag får lite mer ork, det hade varit underbart!

Liten har rave i min mage varje kväll. Det brukar börja runt nio och ösa på tills jag somnar, det är jättemysigt. Men snuffsandet på lilla Vincent i tisdags har gett mersmak! Jag längtar till 3 september!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0