Inte mycket att rapportera...

Det är ett våldsamt liv på den här bebisen, men jag har ännu inte känt att h*n har hicka. Det hade Sanna otroligt mycket, den här bebisen sparkar istället. 44 dagar kvar nu, känns helt sjukt att veta exakt.
Sammandragningarna är rätt lugna om jag bara är hemma i stillhet, men att gå på Borås Djurpark som vi gjorde i fredags var ingen höjdare. Jag behöver två dagars vila efter en utflykt har jag märkt... Att tvätta är inget magen gillar, och framförallt inte att plocka upp leksaker från golvet. Jag funderar allvarligt på att plockstrejka och att sätta maken på att städa upp i Sannas rum. Det är sånt jag bara inte klarar just nu.
Men jag fick iallafall ändan ur vagnen idag och målade bebisens byrå. Det är en sån grej jag kan göra stillasittande. Innan maken åkte iväg och golfade idag lade han ut byggpapp på uteplatsen och ställde byrån där, och så satt jag på trappan från uteplatsen och målade. Två lager blev det och den blev faktiskt ganska fin så jag är nöjd! Maken ska väl ta och plocka ner den första lådan bebiskläder från vinden någon dag och så får vi se hur mycket som går att använda. Jag börjar med att sortera ut det könsneutrala och skulle sparkbebis visa sig vara en flicka så finns det nog rätt så gott om rosa prylar där i... Jag är visserligen inte så könsbunden vad gäller färger, men lite gränser har jag faktiskt.

Något jag funderar mycket på är svininfluensan. Jag bör ha hunnit få bebisen innan den slår till på allvar i Sverige, men sen då? Jag har läst någonstans att man inte får vaccinera sig när man ammar, och att spädbarn inte heller vaccinerar sig. Maken och Sanna ska göra det iallafall, men jag tror faktiskt inte att vaccinationerna hinner bli klara innan folk börjar bli sjuka. Jag hade inte varit så värst orolig om det inte var för att det tydligen slår hårdast mot sådana som redan är sjuka - och riktigt små barn. Om smittan slår till innan maken och Sanna hunnit vaccinera sig funderar jag på att hålla Sanna hemma från dagis. Jag brukar inte vara nojig vad gäller influensor och kräksjuka. Det är klart att det aldrig är kul att bli sjuk, men det känns inget kul att ha en liten bebis hemma när den första pandemin på många år förväntas svepa över världen. Vi har iallafall redan gjort upp att maken ska sköta handlingar och sånt i höst tills vi vet hur saker och ting utvecklar sig.

På torsdag är det dags för besök på mvc igen. Jag har slarvat lite med diabeteskosten det senaste, så jag lär få en utskällning... Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bli inte imponerad, jag klarade EN dag, sen sov jag i tio timmar s Du kommer bli en jätte bra tvåbarnsmamma, du är en av de bästa mammor jag känner vet! Nu har du chansen att bli dubbelt så bra ;) Klarar jag två, klarar alla två :)

2009-07-23 @ 13:06:00
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Japp, det där ligger jag bakom. Det kom en tjej som hette Emma hem till oss och erbjöd en gratis sängtvätt av Seths säng. Tjejen var jätte gullig och maskinen gjorde ett väldigt bra jobb men den var stor och otymplig och ganska dyr så vi köpte inget. Men så berättade hon att hon var med i en tävling på jobbet om en resa till amsterdam, om vi fyllde hnnes referenslista skulle det ge henne tre poäng i tävlingen så vi skrev för glatta livet. Skrev Jenny också men kom inte ihåg vad Annica hette i efternamn så hon slapp ;-)



2009-07-30 @ 11:54:38
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0