Gynbesök

Idag fick vi komma till dr Mette. Väntan fram tills dess var olidlig, det var längesedan jag mådde så dåligt. Men det känns ändå bättre nu, trots att det inte gick att se så mycket. Så här gick det till:
Vi kom in till dr Mette ungefär en kvart sent, men det är sån hon är, hon tar sig tid. Vi satt länge och pratade och gick igenom allt som hänt sedan jag var hos henne i somras och hon upptäckte det misstänkta utomkvedshavandeskapet. Hon mindes mig faktiskt svagt. Hon tyckte att de dragit ut på det lite väl länge, men sa att jag hade haft väldigt bra läkare och att hon inte trodde att det skulle vara några konstigheter i livmodern. Vi satt också länge och räknade och hon tyckte att det var lite för tidigt att kolla med vaginalt ultraljud, men vi skulle ändå kolla. Först undersökte hon mig noga och tyckte att allt såg väldigt fint ut. Sedan undersökte hon med ultraljudet och såg nästan ingenting. Det hon såg var att det var "rätt" äggstock som släppt ett ägg, dvs. den som inte opererats. Hon såg också en tjock och fin slemhinna och hon trodde att hon såg en gulkropp. Och det verkade inte sitta alltför nära ärret. Efter undersökningen gick vi in på hennes kontor igen och pratade lite till, och hon sade till mig att det var väldigt viktigt att hålla koll på mig och att hon ville se mig snart igen. Först bokade vi tid till måndagen den 19 januari, men då kan maken inte följa med, så vi ringde och bokade om till fredagen den 16 januari. Det är fortfarande lite tidigt att se, men jag tror att hon vill jämföra utvecklingen. Vi fick till och med hennes privata mobilnummer om det skulle vara så att vi hade frågor. Hon är helt underbar, dr Mette.

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej hjärtat, vilken ära att få vara den första som skriver nåt!! :)Mette är fantastisk, det känns tryggt att veta att ni har henne med er. Jag håller alla tummar och andra lösa bihang för er. Stor kram!

2009-01-11 @ 17:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0