Besök på mvc

Idag har jag varit på mvc. Jag har fortfarande inte berättat på jobbet så därför sade jag att jag skulle till tandläkaren.
Lite siffror:
Vikt: +3 kg (tror jag, jag ville inte titta så noga)
Blodtryck: 110/70, alltså bättre än förra veckan
Järn: 117. Lite lågt, så jag ska börja med järntabletter nu
Socker: 5,4, vilket tydligen var jättebra.
De tog även standardproverna som t.ex hiv och även ett extra rör för tester om sköldkörteln eftersom jag fryser så.
De tyckte inte det var bra att jag redan har fått foglossning, så jag fick stränga order om att ta det lugnt på jobbet, och undvika lyft och att köra maskinerna. Skurmaskinen vi har skakar rätt mycket, så de skulle prata med läkaren om mig på onsdag, det kunde bli aktuellt med delvis sjukskrivning för att hålla fogarna i schack. Jag kunde fortsätta med linedance, men inte tre timmar på en gång, så jag lägger ner steg 4 och jag skulle försöka få in tio minuters promenad mitt på dagen. Motion och mycket vatten var receptet för att få upp blodtrycket. Vad gällde möglet i källaren fick jag även där stränga order: jag får inte vara där nere överhuvudtaget. Så tyvärr innebär det att maken får kämpa på själv med att riva duschen.

Annars mår jag rätt bra, sover helt okej bortsett från att jag vaknar en eller två gånger per natt och behöver kissa. Det är lite jobbigt med fogarna, men jag klarar mig bra med stödbältet.

I söndags var jag på första mammafikan med septembermammorna från Familjeliv, det var supertrevligt. Men det kändes lite konstigt att vara enda omföderskan. Men det finns fler i gruppen som har fler barn, de kunde bara inte följa med i söndags. Men jag tror att jag skrämde de stackarna lite...

Har barnvakt tills på lördag, så imorgon ska maken bjuda ut mig på middag - A Hereford Beefstouw! Mums för magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0