Åtta veckor och fyra dagar

Så långt gången är jag nu, känns som längre. Mår ändå rätt bra förutom att jag måste dölja tröttheten och att fogarna bråkar mer och mer med mig. I torsdags på dansen fick jag kliva av och vila flera gånger, och idag har jag fått ha bältet på mig hela dagen för jag går som en anka. Jag sa på jobbet att jag sträckt mig på dansen, de fattar ändå inget ännu. Illamåendet kommer och går, men inga returmåltider som tur är. Känner en del växtvärk, särskilt när jag har jobbat hela dagen, och vissa ligamentsträckningar om jag rör mig hastigt.
Har också känt mig ganska yr ibland, så när jag var hos sjukgymnasten i tisdags så tog hon blodtrycket på mig: 105/59, rätt lågt med andra ord. Hade lågt blodtryck förra gången också, men inte såhär tidigt. Som tur är ska jag till mvc på torsdag, då ska jag fråga om foglossningen och blodtrycket. Känns alldeles för tidigt med så här mycket symptom, jag tycker de hade varit lagom till sommaren då jag ska försöka bli omplacerad. Inte en chans att jag orkar storstäda med tunga maskiner, kemikalier och rensa rabatter då om jag får behålla bebisen.

Tänker en del på det där med missfall, det har varit flera stycken i de ankomstgrupper jag är med i de senaste dagarna. Och vi är ju inne i den känsligaste tiden just nu, det är jobbigt att tänka på. Men jag försöker tänka positivt, äta bra, röra på mig och inte måla fan på väggen. Så länge jag inte ser något blod så ska jag inte oroa mig! Nu ska den här tråkiga tröttisen krypa i säng!


Kommentarer
Postat av: Paula

Gumman! Det här kan man ju inte skriva på den valiga bloggen, men nog förstår vi väl varför du är trött? ;)Kolla absolut upp blodtrycket, det låter helt gaaaaalet lågt. Annars ska du absolut inte oroa dig, bebben mår fint. Det är du som ska vara rädd om dig!

Kram!!!

2009-02-07 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0