Nu börjar det bli lite löjligt faktiskt...

Jag vet att jag tjatar om mina händer, men det blir bara värre och värre! Såhär såg vänsterhanden ut imorse när jag försökte knyta den:  Mer går liksom inte. Att öppna mjölkpaket eller skruva upp korkar är inte att tänka på. Men jag har kommit på att det blir bättre när jag duschat, så jag går och gör det så fort jag har fått upp Sanna ur sängen. Men det tar ändå upp till två timmar innan jag får full funktion i händerna igen. Så himla skumt.

Idag har jag ändå varit ute på lite äventyr. Först åkte jag till Paula i Kungsbacka för att lämna tillbaka bestick och smörgåstårtefat (tack igen gumman). På vägen ner pratade jag med mamma som bland annat undrade om jag hade packat min bb-väska ännu. Och det har jag ju inte, det är ju prick två veckor kvar tills snittet och det finns inte i min värld att bebis kan komma tidigare. Sedan åkte jag in till stan, för Sanna är i desperat behov av nya kläder, framförallt byxor. Jag fick köpt ett urval byxor och tröjor på H&M samt en amningströja och två amingslinnen till mig. Men så hade jag lovat Sanna att försöka få tag i hängslejeans, vilket jag hade sett i ett reklamblad från Lindex. Men det fanns inga i butiken i Nordstan så de ringde till butiken på Kungsgatan, där ingen svarade naturligtvis. Så jag tog mig dit och på vägen började jag få konstiga känslor i bebismagen. Väl där fanns det givetvis inga på Kungsgatan heller. Men eftersom jag tagit mig så långt gick jag till Vanilj och åt en kycklingsallad till lunch och vilade. Passade på att ringa mamma igen för att be henne kolla på Lindex i Mölndal, och se! Där fanns de! Sedan stapplade jag tillbaka till Nordstan, köpte en ny pava Gaviscon och gick till Polarn och Pyret för att titta efter amningströjor, men det fanns inga. Så jag åkte hem och vilade mig en timma innan jag skulle hämta Sanna på dagis, men fy satan vad ont jag hade när jag skulle åka dit! Och det har inte blivit bättre under kvällen. Jag har fått molvärk i både mage och rygg och muttrar lite över min mor som skulle börja hojta om bb-väska... Men jag tror bara det är överansträngning, här kommer ingen bebis än på länge!
Men en sak är säker, jag längtar till gravidmassagen som jag ska på imorgon, en födelsedagspresent från min käre make!

Nu ska jag gå och vila lite igen, känner mig otroligt trött idag! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Eva (rattle and hum)

Åhhh, låter underbart med massage. Njut ordentligt!

2009-08-21 @ 11:35:14
Postat av: Charlotte - Gravid

Jag är också jätte svullen om händerna och kan knappt använda dom, har inte tänk på om det blir bättre efter dusch så det ska jag testa, tack för tipset :)

Kram

2009-12-03 @ 00:18:43
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0