Nedräkning

Med lite mindre än en månad kvar har jag börjat räkna ner till bebis. Först ska det fyllas år och så, men i övrigt är jag nog ganska så redo. Vaggan är monterad och bäddad, bebiskläderna är tvättade och nedlagda i byrån, liggdelen till vagnen är framplockad och tvättad, om än inte monterad. Min nya fina sjal har kommit, en duvblå Minimundus, och jag har önskat mig en bärjacka i födelsedagspresent. Det som är kvar är en del småinköp, såsom mjölkuppsamlare och Miniform ifall bebis skulle vara en kolikbebis som storasyster. Jo, packa bb-väskan är kvar också, men eftersom det inte finns i min begreppsvärld att bebis kan få för sig att komma tidigare så känns det som jag ska hinna med det också.

Magen börjar iallafall bli sprickfärdig, det var inte mycket djup kvar på naveln såg jag igår. Och idag har varit en sådan där dag då jag har stött i allting med magen, kylskåpshantag mm, så jag undrar om det inte har varit en liten tillväxtspurt.
Halsbrännan har ökat också, nu räcker det inte med den vanliga kvällsdosen, det behövs en hutt Gaviscon även runt fyratiden på morgonen... Så visst är det trångt därinne! Maken tog en brutal bild på mig imorse när jag låg och sov. Han tyckte bara att vi såg ut att sova mysigt, men jag såg bara en ljusblå flodhästmage som tog upp större delen av sängen...
Jag känner mig fortfarande ledsen och gråtfärdig på kvällarna, och min ansats att prata med maken igår gick inget vidare. Men jag hoppas att det blir bättre om han bara får tänka över vad jag sa. Det är mest smärtan som påverkar mig, men också att jag har börjat sova sämre och att precis allting ger mig halsbränna. Men det är som sagt inte långt kvar nu, jag hoppas att jag kan börja likna mig själv när väl bebis är ute!

I mammagruppen händer det grejor också! Cornelia fick lille Theodore den 26 juli, i vecka 33+3. Lite väl tidigt tyvärr, men de verkar må bra ändå. Han har fått komma hem och det är ju skönt bara det.
I lördags gick vattnet för Lina, dagen före beräknad förlossning. Dock verkar bebisen inte ha fått det beskedet, h*n verkade trivas alldeles ypperligt därinne. I tisdags sattes förlossningen därför igång, men förutom ett sms igår om att inget ännu har hänt så är det väldigt tyst. Det gör mig ganska orolig, men vi får hoppas att det bara är slut på batterierna i mobilen och att allt är som det ska. Men det är så häftigt att det börjar ploppa ut bebisar i min nya, härliga bekantskapskrets! Och fler är att vänta...
**Uppdatering: Igår kväll 19.01 fick Lina äntligen sin bebis! Men det verkar ha varit riktigt tufft för henne. Tro sjutton det, 59 timmar från inläggning till bebis! En liten kille blev det iallafall, stort grattis till Lina med sambo!
Dags för spännande bok! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Karin J

Du verkar väl förberedd för bebisen! Skönt att ha ett datum då den kommer, så att du slipper vänta i sisådär 17 dagar eller så...

Mitt bvc sa att de numera rekommenderar Semper magdroppar i stället för minifom. Ett tips bara... de är dock mycket dyrare, men hela familjen kan äta dem vid tex magsjuka eller andra problem med magen. Vet inte om de fungerar; jag ger dem till Hugo i förebyggande syfte.

Hoppas att du mår bättre snart. Det är inte roligt att ha ont och dessutom vara höggravid...

Kram Karin

2009-08-07 @ 13:22:22
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0