Magkatarr

Jag tror att halsbrännan har gett mig magkatarr. Eller åtminstone sår i matstrupen. Oavsett vad jag äter så gör det ont nere åt magmunnen till, precis som vid magkatarr. Skillnaden är att det inte gör ont hela tiden utan bara när jag äter eller dricker, i synnerhet något varmt eller surt. Jag hoppas att det är något som ger med sig efter förlossningen, men jag ska ändå ta upp det med barnmorskan på torsdag när jag ska på min sista kontroll. Då måste jag också komma ihåg att be om min blodgruppering, jag vet att jag tog provet men minns inte att jag har fått något papper. Men det kan ju gå direkt i journalen förstås, har faktiskt inte koll på det.

Annars börjar det ju dra ihop sig så smått. Imorgon är det åtta dagar kvar till snittet, känns väldigt overkligt. Maken frågade mig idag vad jag ville ha gjort före förlossningen och det ska jag fundera lite på imorgon. På rak arm sådär så vill jag till Cubus och se om de fortfarande har en väldigt bekväm modell av mysbyxor inne. Jag har hört att det gör väldigt ont över snittet i början och mina vanliga mysisar börjar bli ganska sunkiga. Så det ska vi göra på lördag. Eventuellt ska vi också åka förbi Movieline, fick presentkort där av jobbarkompisarna i förra veckan när jag fyllde år och det är väl inte fel att ladda upp med lite filmer eller serier att titta på när amningssessionerna kommer igång. Annars vill jag nog helst få städat hemma också. Det är ganska god ordning fortfarande sedan kalaset, men eftersom jag inte fixar vare sig dammsugning eller golvtvätt så faller det ju på makens lott. Han jobbar dock tolvtimmarsdagar, så han är rätt mör när han kommer hem på kvällen. Därför får det bli ett helgprojekt det med. Men annat än det så kan jag inte komma på någonting. Maken har lovat att han och Sanna ska handla på fredagen medan jag ligger på BB så det behöver jag inte heller tänka på.
Mamma köpte fänkålsthé till mig på hälsokosten förra veckan, så det har jag också hemma.

Magen kurrar, ska se om jag hittar något som svidmagen står ut med innan jag somnar. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin J

Jag har ett par jättesköna röd och vitrandiga byxor från polarn o pyret annars. Det är ett brett resår (om man kan kalla det resår) som man viker ner. Känns knappt runt magen. Jag hade dem hela graviditeten (tyckte inte om när nåt klämde på gravidmagen) men använder dem fortfarande när jag skall mysa hemma.

Bara ett tips om de du vill ha från Cubus inte skulle finnas kvar...



2009-08-28 @ 08:17:05
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0