Sammandragningar

Jag har haft ganska kraftiga sammandragningar sedan i måndags, en del av dem har gjort riktigt ont. Så jag ringde till förlossningen för att höra vad de tyckte. De ville att jag skulle vila så mycket som möjligt och se om det gick över. Men det är inte så lätt att vila med en treåring hemma som tycker mamma är en tråkmåns. Men så började jag även få hugg i underlivet och då tröttnade jag på att vila, så i onsdags morse åkte jag in till Antenatalenheten på Östra Sjukhuset. Först fick jag träffa en barnmorska som satte ctg och en mätare för sammandragningar på mig och sedan fick jag lämna urinprov. Efter det fick jag träffa en läkare som undersökte mig med både vanligt ultraljud och ett vaginalt ultraljud, samt att hon undersökte livmodertappen och kände på utsidan av magen. Allt var som det skulle och de kunde inte förklara sammandragningarna. Det kunde vara värmen, ärren i livmodern efter operationen förra året eller något helt annat. Jag har nu blivit beordrad att vila så mycket som möjligt och komma in igen om det fortsätter och jag känner mig orolig. I vilket fall som helst så är jag ju lite av en "specialfall" som de sa på sjukhuset och det skadar inte att ha lite extra koll.
Så det händer inte så himla mycket här. När jag lämnat Sanna på dagis på morgonen har jag mest legat i hammocken och gjort halsband eller läst, det blir inte så mycket action helt enkelt.
Vädret har ju varit helt underbart varmt de senaste veckorna, men jag är så otacksam att jag tycker att det börjar bli lite jobbigt. Särskilt nätterna, för plåttaket värmer ju upp vår övervåning så vi aldrig har under trettio grader däruppe. I början ratade jag täcket till förmån för mitt tunna lapptäcke, men nu är även det borta. Jag sover i min svalaste pyjamas och alldeles innan jag går och lägger mig tar jag en riktigt iskall dusch. Det hjälper lite. Samtidigt vill jag ju inte klaga nu när vi äntligen har haft skön sommar, men enligt väderprognoserna skall det snart ta slut och bli lite svalare. Och då klagar man säkert för det...
Men än så länge håller jag mig i min hammock tillsammans med bordsfläkten eller nere i min svala källare och spelar tv-spel!

Kommentarer
Postat av: Annica

Vännen, ta det lugnt och vila mycket (hm, ska jag säga som vet hur det är med busiga syskon)

Tänker mycket på dig och hoppas du har det bra, trots allt.



Varma kramar Annica

2009-07-03 @ 17:56:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin J

Skönt att det inte verkade vara någon fara med sammandragningarna, men bra att du kollade upp dem. Hoppas att du kan vila riktigt mycket!

Den där värmen höll på att ta kål på mig med. Nu har det ju blivit lite bättre men jag tycker fortfarande att det är lite för kvavt...

Kram Karin

2009-07-07 @ 03:03:20
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0