Yr i bollen!

Idag har jag varit ruskigt yr i huvudet. Det var okej på morgonen, men efter frukost bestämde jag mig för att tvätta lite speglar i ena danslokalen, alltså speglar som går från golv till tak. Övre biten på speglarna gjorde jag stående, men när jag skulle göra de nedre delarna fick jag stå på knä. När jag var färdig och hade torkat upp efter mig blev jag otroligt yr i huvudet. Jag stod och svajade i en dörröppning när en av gympalärarna kom förbi. Han såg att något inte var som det ska och hade han inte kommit när han gjorde hade jag nog svimmat av där mitt på stengolvet. Han hjälpte mig till en bänk där jag fick sitta ett tag och rätta till mig. Men yrseln kom och gick under dagen, ungefär som att vara sjösjuk. När jag kom till min sjukgymnast på eftermiddagen tog hon mitt blodtryck, det var 99/51, inte jättehögt med andra ord. Och då började jag ändå känna mig piggare! Undrar vad det hade legat på under förmiddagen. Eftersom trycket var så lågt kunde jag inte få akupunktur, för det kan orsaka blodtrycksfall. Kanske inte det bästa under omständigheterna. Men jag fick en skön vilostund med TENS-plattor istället!

Under långledigheten fick jag också nytt besök av en gammal "vän". Fler hemorojder... Köpte Xyloproct på apoteket i lördags, ska bli intressant att se om det hjäper bättre än den andra salvan jag använt.

Men så lite roliga saker också! Igår lyckades maken äntligen känna litens sparkar! Eller ja, han lade huvudet mot min mage och fick små knackningar till belöning. Förhoppningsvis gör detta det hela lite mer verkligt för honom, han är inte alls lika engagerad som han var förra gången. Men det är kanske bara att vänta. Lite besviken gör det mig dock, känner mig lite ensam om den här graviditeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0