Milde himmel!

Jag tror min mage spricker snart! Jag känner sparkar i revbenen och långt ut åt sidan vid höften samtidigt. Jag måste ha en jättebebis i magen! Ska till mvc på fredag nästa vecka, det ska bli intressant att höra hur sf-måttet är. Och kolla blodsockret. Även om jag får graviditetsdiabetes så tycker jag det är lite väl tidigt för bebisen att bli ovanligt stor. Eller så är magen bara lite för trång än så länge, men jag känner verkligen hur det drar och sträcker i den. Huden kliar och jag har redan svårt att andas i vissa ställningar. Känner mig helt enorm, men jag tror inte att jag ser lika stor ut som jag känner mig. Även om jag idag har känt mig väldigt stor och tung.

Testade mitt blodsocker igår hos svärföräldrarna. Två timmar efter mat och jordgubbar (med lite socker på) låg det på 6,4. Jag tror att det är ganska bra, men jag vet inte om testtillfället var det bästa. Men jag hoppas ändå att min duktiga livsstil har lönat sig!

Kommentarer
Postat av: Lisa

6,4 är helt normalt efter att ha ätit!

2009-06-22 @ 08:13:32
Postat av: Anonym

Nätlös just nu. Det var hos vänner i hamburgsund och visst badade han. Liseberg, anyday :) och sen vill vi ha en singstarträff ;) kramar från oss.

2009-06-23 @ 00:44:02
Postat av: Karin J

Jobbigt när det känns som om magen skall spricka. Har för mig att jag också kände så runt vecka 30 - liksom; hjälp! hur stor kan jag bli! Men det gick över sen, ett tag i alla fall... Nu oroar jag mig återigen för en jättebebis (vilket det säkerligen blir om den inte kommer snart) eller; det blir det nog ändå...

Jag tycker förresten att du verkar jätteduktig med din diet, det är inte lätt. Jag hade nog aldrig klarat det...

Ha det så bra!

Kram Karin

2009-06-23 @ 22:17:04
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0