Hick hick!

Sitter framför datorn och slösurfar och bebis beter sig konstigt. Det tog ett par minuter för mig att fatta att h*n har hicka! Sanna hade det jätteofta, men det här är första gången som bebis har det. Känns rätt roligt faktiskt!

Bm-besök idag, inte min ordnarie utan den jag hade under förra graviditeten. Men det var ett ganska kort besök, inga prover togs förutom blodtrycket som låg på 100/60. Sf-måttet var 35, +4,5 cm sedan sist. Men jag ligger ändå under det översta strecket så det är lugnt. Kan dels bero på att det var en annan barnmorska som mätte eller så kan det vara för all vätska jag binder i kroppen. Utan att ens ha sett mig den här graviditeten så såg bm att jag var rätt svullen. Fingerknäppandet berodde högst troligt på vätska runt lederna sa hon.
Jag hade Sanna med mig under besöket och hon skötte sig exemplariskt. Skönt.

Kommentarer
Postat av: anna m

Skönt att värdena är bra. sf-måttet kan ju variera på nån centimeter. även med samma bm.

nu börjar jag vänta bebis :D

2009-08-14 @ 19:54:08
URL: http://jiiizes.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad härligt det ser ut med bebbemagen!! Och den är jättefin från alla håll och kanter!! I juli var jag med en kompis på hennes förlossniong!! Shit vilken upplevelse, även att stå vid sidan om...kramiz M

2009-08-15 @ 16:14:03
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0