Hormonhysteri

Idag har jag gråtit till och från hela dagen, fullständigt idiotiskt. Det var först när jag pratade med Paula, som för övrigt är så gott som kläckfärdig , som jag fattade att det var hormonerna som spökade. Som tur var har jag bara varit hemma idag, med undantag för lämning och hämtning på dagis, vilket var en utmaning i sig då Sanna som genom ett trollslag förvandlats till "Lilla fröken kan fävl och vill inte!". Det tog styggt på en lätt gråtmild mamma, men nu sover hon sedan ett par timmar och lugnet har återställts.
Jag hittade ett gammalt stetoskop i en låda idag. Jag använde det till att lyssna på magen. Jag hörde inga hjärtljud, men jag tror att jag fick några små sparkar. I övrigt lyssnade jag strax efter middagen, vilket kan ha varit anledningen till det allmäna oljudet i min mage. Stackars bebis som bor i det där!

Kommentarer
Postat av: Paula

Hehe, mycket träffande och påskig beskrivning :) Inget nedsläpp ännu dock. Börjar tro att det snarare blir runt midsommar... (morr!)Kram på dig, lilla hormonmonster, hoppas att du får en bättre dag idag!

2009-04-08 @ 08:53:12
Postat av: Jessica

Åh vad det låter mysigt att lyssna. Jag har också varit lipig idag men inga hormoner, bara väldigt mycket just nu. Men nu när jag tänker på det.... undra om det inte är en dags för en viss vecka nu....

2009-04-08 @ 21:29:30
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0