Grisen i säcken

Jag har ju skrivit om mina funderingar om svininfluensan förut. Jag och maken har bestämt oss för att låta vaccinera oss och Sanna, främst för att skydda Jesper. Maken har hunnit få sin spruta, men jag och Sanna har inte fått den än. Men på måndag börjar de vaccinera barn från tre års ålder här i Göteborg, så jag ska hänga på låset på vår vårdcentral på måndag morgon. Gulliga Cecilia har lovat att vara barnvakt för Jesper så jag slipper ha med honom in ifall vi får vänta länge. Förutom att vi ska försöka vaccinera Sanna på måndag har vi tänkt att hon ska vara hemma från dagis i nästa vecka för att ge vaccinet chans att verka, för det känns ju som om hon riskerar att åka på det först med tanke på hur dagisklimatet ser ut. Men när jag sade detta till dagisfröknarna imorse hånskrattade de åt mig. Det svider lite, men jag ska försöka att inte bry mig om det. Det kan hända att jag överreagerar, och jag hade aldrig ens övervägt att vaccinera oss mot vanlig influensa, men jag skulle nog inte kunna leva med mig själv om något händer mina barn pga svininfluensan och jag hade kunnat förhindra det. Sen är det klart att själva vaccinationen innebär en risk, men det gör alla vaccinationer och vi har hittills låtit Sanna få alla de sprutor som bvc rekommenderar. Det är en extremt svår fråga, men nu har vi fattat vårt beslut och hoppas att vi gör rätt.

Se hela bilden


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka onda dagisfröknar. Klart ni ska göra det som känns rätt för era barn!

2009-11-06 @ 07:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0