Grattis herr och fru Joakimsson!

Jaha, vi har visst rymlingar i familjen! I helgen gifte sig svägerskan och hennes fästman målare J på Gotland, utan att tala om det för någon i familjen. Smygare! Vi listade ut det igår när vi var och hälsade på gammelfarmor. Svägerskan ringde dit, men ville inte berätta vart de var, bara att det var på en ö och att det fanns får där. Hon skulle ringa senare samma kväll och berätta mer. Gammelfarmor blev lite förvirrad, men tänkte väl inte mer på det. Men när hon berättade om samtalet för oss sa jag och maken direkt: "De har gift sig!". Ett sms till målare J med en fråga om så var fallet fick svaret: "Ingen kommentar :-)" vilket vi tolkade som en bekräftelse. Ett par minuter senare kom vi på att de förlovade sig på Gotland och där finns det ju får, så det var säkerligen där de gift sig också. Djungeltrumman gick varm inom familjen de kommande timmarna, och sent igår kväll erkände de sitt tilltag. Det är klart att vi är besvikna över att inte få dela deras stora dag, men man gifter sig faktiskt inte för någon annans skull än sin egen, och om de ville ha det på det här viset så tycker jag att de gjorde helt rätt! Och vi önskar dem givetvis all lycka!
Och eftersom jag känner mig lite nostalgisk ikväll så lägger jag in sången som jag och maken dansade till på vår bröllopsdag, här i en underbar tolkning av Alan Jackson:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0