Varför kan man inte få planera ifred?

Hade tagit ledigt idag för att träffa en väninna som är i stan ett par dagar. Skulle träffa henne och hennes amerikanska kompis på centralen klockan tolv. Vad händer? Jo, började få ont i halsen igår kväll, vaknade imorse med värkande huvud, snuva, nysningar och svårt att svälja. Inte alls vad jag hade planerat. Tänkte ändå åka till stan, beväpnad med nässpray och alvedon, men icke. Inte ens en tupplur kunde rätta till mig, så jag fick ställa in. Istället har jag ynkat mig i sängen hela förmiddagen och nu lagar jag tröstlunch: kokta rödbetor med honungschevréröra. Alltså, jag är inte så patetisk som vissa män kan vara i förkylningstillstånd (ingen nämnd, ingen glömd), men att traska i ett snålblåsigt Göteborg kändes inte lockande och om jag ändå hade tagit ledigt så kunde jag lika gärna vara hemma och kurera mig.

Imorgon är dagis stängt, så Sanna och jag har dagen för oss själva tills maken avlöser mellan två och tre så jag kan åka till jobbet. Vill gärna hitta på något roligt med henne, men samtidigt är det sportlov och "stora" ungar överallt. Får väl fråga Sannapanna vad hon vill hitta på. Hon brukar vara rätt så nöjd med att vara hemma och läsa lite bok och kanske gå ut och leka en stund. Vi får väl se helt enkelt.

Har blivit utmanad av Malin också, så varför inte svara? Här kommer de:

4 AV MINA FAVORITPROGRAM:

♥ Gilmore Girls
♥ Criminal Minds
♥ M*A*S*H
♥ Navy CIS
....och ett gäng till, är ju lite tv-narkoman!

4 SAKER JAG GJORDE IGÅR:

♥ Strök
♥ Vek tvätt
♥ Fikade
♥ Lagade middag

4 SAKER JAG SER FRAM EMOT:

♥ Våren
♥ Påta på uteplatsen
♥ Sommaren
♥ Dans på torsdag

4 FAVORITRESTAURANGER:

♥ A Hereford Beefstouw
♥ Mykonos
♥ Appelbees (i Kalifornien)
♥ Toro Negro (på Menorca)

4 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA:

♥ Att pappas höftoperation (ja, igen!) ska gå vägen den här gången
♥ Att Sanna snart ska få ett syskon
♥ Att jag kan ge Sanna en bra och trygg uppväxt
♥ Att ha råd att resa lite mer 

Och av Ida fick jag den här utmaningen:
"Gå in i mappen där dina bilder ligger, gå sedan till den sjätte mappen och välj den sjätte bilden i den aktuella mappen, släng upp bilden på bloggen och skriv något om den. Utmana sex andra personer och länka till dem"

Den här bilden är tagen den 1 juni förra året och föreställer Sanna och hennes pojkvän Benjamin. Han och hans mamma är på besök, och småttingarna testar Sannas fiskepryl. Den har jag för övrigt slängt, för fiskespöna försvann och det var inte så himla lätt att göra nya.

I båda utmaningarna ingår det att utmana flera nya personer. Jag utmanar därför: Jenny, Jesica, Annica, Nettan, KarinJ samt -ME-. Men det är högst frivilligt, och jag undrar om inte en eller annan av er har gjort någon av utmaningarna tidigare...

Nu är mina rödbetor strax färdiga. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Nämen äsch då, den där gjorde jag förra veckan så de svaren får nog duga. Men tackar för utmaningen ändå. :)



Trist att bli sjuk och i synnerhet om man har inplanerad träff med kompisar. Blä för förkylningar och flunsor!

Hoppas du kryar på dig snart.

Kram

2009-02-09 @ 14:27:46
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: KarinK

Tråkigt vännen,

hoppas du i alla fall fick en skön och lat dag.

Applebees, vilket mysigt namn ...

2009-02-09 @ 17:15:00
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: I D A

Man har väl flest kort på dom/det man tycker om... :-) då blir det så.

2009-02-09 @ 19:04:27
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, joo jag tror att de där utmaningarna cirkulerar omkring i samma krets nu, har fått flera likadana... Önskar dig en härlig tisdag½! Kramiz M

2009-02-10 @ 11:39:02
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: I D A

Så du gillar också Mykonos. :-) Vi var ju där i söndags... men kom inte ihåg vilken som var vilken. (Mykonos eller Knossos) Alltså vilken av dom som var bäst... åkte ett varv och kollade på dom så då visste jag vilken det var jag ville till. :-)

2009-02-10 @ 14:37:46
URL: http://backafram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0