Humor på oväntade ställen

Jag räknar mig som ganska mainstream-sportintresserad. Jag tittar gärna på olika former av idrott, men kanske helst hockey och friidrott (undantaget gång som inte borde räknas som sport överhuvudtaget).
Maken däremot, han är snudd på löjligt sportintresserad. Det är väl i princip bara motorsport som han inte tittar på (och gång, för där är vi rörande överens). Själv har jag svårt att förstå hur man kan titta på en tennismatch som pågår i flera timmar och golf ska vi inte tala om. MEN, på senare tid har även jag fått upp ögonen för golf. Inte för sporten i sig, utan för den gudomligt briljante kommentatorn Göran Zachrisson. Han är så otroligt underhållande att jag bara ligger och fnissar och fullständigt förstör golftävlingen för maken. Mannen viskar fram den ena bevingade beskrivningen efter den andra. Jag har tyvärr inte lyckats hitta något ljudklipp, men det är fler än jag som uppskattar honom och sparar ner hans golflyrik i skriven form.

Ärligt snott från: http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=4&sub=27&id=229 och http://www.gradering.org/cnt/view_group.aspx?cgi=69

Greenerna rullar fantastiskt...

Han är byggd som en järnetta och går att skicka portofritt över hela världen.


Nu är vi tillbaka där vi är...


Scandinavian Masters spelas i år på Forsgården, vilken fantastisk bana och framför allt, vilka räkmackor!


Det gäller att ha känsla för feeling!


Han är här för att lära sig att åka buss i Europa.


Flaggan ser vit ut... det är den faktiskt.


Han är 3 1/2 meter lång... jag överdriver inte. Alltså, han är drygt 2 meter lång!


Greenen ser ut som en fläskkotlett, fast mindre....


Det är här man har räknat ut att Buffalo Bill satt och fiskade på kvällen.


90% är högerhänta, 5-6% är vänsterhänta... fråga mig inte varför, det är bara så.

Den där putten är ju inte längre än en stor fisk!

Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare.

Det var en gång en kille i Schweiz som tog i så mycket när han slog att han svimmade................eller hur var det nu igen. Är det kanske bara jag som har suttit och tänkt detta, eller drömt ?

Ni ser hur fint bollen rullar. Den är som en råtta utan ben.

Greenerna är så snabba att bollen slutar inte att rulla innan den har stannat.
 
Hans score är som en jordgubbe, den hoppar upp och ner.

Där går han och runkar runt bollen.

Han svingar som en sockerbit i en telefonkiosk.

Det enda jag kan säga om den här putten är hur mycket klockan är...

Nick Faldo vinner nästan aldrig, han låter dom andra förlora istället

Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet.

Bollen virrade runt ett tag på greenen innan den bestämde sig för att stanna just där den stannade.

Om vi säger fel ibland så kan det bero på... eeh.. både det ena och det andra. Inte bara på att vi är dåliga.

Och min favorit:

Bollen landar på green som en fjäril med ömma fötter.


Kommentarer
Postat av: Paula

Haha,och jag som helt hade dömt ut golf redan! Verkar vara dags att ompröva detta. Tack för vinken, gumman! Kram!

2009-08-26 @ 20:19:08
Postat av: Lisa

Det där var ju riktigt roligt! Jag som trodde att golf var dötrist, men den här killen säger till och med konstigare saker än Ernst!

2009-08-27 @ 07:49:25
Postat av: Jessica

Hel kul!

Jag vill inte pausa skolan, jag måste försöka annars kommer jag att ångra mig. Men det är inte kul när det går ut över familjen... o sen, om jag inte pluggar, vad ska jag göra då? Jag mår förmodligen lika dålig av att jobba och eftersom jag pluggar får jag ingen sjukpeng. Nä, det är bara att bita i det sura äpplet. Tur att det är intressant i skolan iaf! Kram

2009-08-27 @ 09:30:12
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Eva

Underbara citat - skrattar så magen ömmar. Inte bra :-)

2009-08-27 @ 12:04:17
Postat av: Anonym

Kanske dags att börja titta på golf. Jag gillar sån humor. En av mina favoriter är annars Kim Hartman som kommenterar snooker på Eurosport. Lite exempel från honom hittar du här; http://hem.bredband.net/penzo/kimhartman.htm



Kram!!!

2009-08-27 @ 22:51:21
Postat av: Karin J

Helt otroligt;

Du har gjort mig sugen att titta på golf!

2009-08-28 @ 08:07:39
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0